پذیرش دانشجو کارشناسی بدون آزمون در مرکز علمی ـ کاربردی کهگیلویه‌و بویراحمد
کد خبر: 4067365
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

پذیرش دانشجو کارشناسی بدون آزمون در مرکز علمی ـ کاربردی کهگیلویه‌و بویراحمد

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون در ۷ مرکز علمی کاربردی از یکم تیرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه دارد و تا چهاردهم تیرماه تمدید شده است.

مهدی نوری‌پور، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان، مهدی نوری‌پور، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، هفتم تیرماه در نشست خبری، اظهار کرد: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون از یکم تیرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا هفتم تیرماه آماده دارد که تا چهاردهم تیرماه تمدید شده است.

وی افزود: ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته از مقطع کاردانی به بالا محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد. برای کسانی که فاقد مدرک کاردانی برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند و می‌توانند مدرک خود را تا شهریورماه تحویل دهند و فارغ‌التحصیل شوند امکان ثبت‌نام وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: پذیرش دانشجو از ۱۴ تیرماه مقطع کاردانی به مدت یک هفته شروع می‌شود و احتمال تمدید وجود دارد. با مدرک دیپلم امکان ثبت‌نام وجود دارد.

نوری‌پور ادامه داد: متقاضیان ثبت‌نام در مراکز علمی ـ کاربردی استان می‌توانند با شماره‌گیری# ۲۳۵۶۸۹*۶۶۵۵* از رشته‌های این دانشگاه اطلاع پیدا کنند.حدود پنج هزار دانشجو در ۷ مرکز دانشگاه علمی ـ کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند. ۴ مرکز از این تعداد در شهر یاسوج، دو مرکز در شهر گچساران و یک مرکز در شهر دهدشت وجود دارند.

وی ابراز کرد: دانشجویان این دانشگاه در ۵۵ رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۷۰ رشته کاردانی در حال تحصیل هستند، حدود ۴۰۰ استاد در مراکز این دانشگاه به‌صورت حق‌التدریس مشغول به تدریس هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دنبال پیش رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم و کاربرد محور بوده و در حال حرکت به سمت دانشگاه نسل چهار است، بیان کرد: دانشگاه علمی ـ کاربردی مهارت محور بوده و دنبال برنامه مهارت محور و نیاز محور است.این دانشگاه در سطح کشور و استان مجوز دارد که دوره‌های پودمانی را برگزار کند و در پایان گواهی تحصیلی به شرکت کنندگان اعطا کند.

نوری‌پور تاکید کرد: در زمینه راه‌اندازی رشته‌های فنی و مهندسی در سطح استان ضعیف هستیم که ‌واحدهای صنعتی می‌توانند برای راه‌اندازی مرکز علمی ـ کاربردی اقدام کنند. در صورت متقاضی واحد شرایط آماده راه‌اندازی مراکز علمی ـ کاربردی با توجه به نیاز استان در زمینه خدمات اجتماعی، هنر، صنعت، کشاورزی هستیم.بیشتر استقبال دانشجویان در مراکز علمی ـ کاربردی استان از رشته‌های HSE، حقوق، امور اداری و نفت و گاز است.

انتهای پیام
captcha