فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های عضو ستاد راهبری حفظ هماهنگ می‌شود + صوت
کد خبر: 4067416
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های عضو ستاد راهبری حفظ هماهنگ می‌شود + صوت

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به‌دنبال این هستیم که فعالیت‌های قرآنی در موضوع حفظ قرآن کریم در دستگاه‌های عضو ستاد راهبردی حفظ هماهنگ شود و این دستگاه‌ها ضمن حمایت، تایید و پشتیبانی از یکدیگر، اقدام مجزایی در این حوزه برای خودشان داشته باشند.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و عضو ستاد راهبری حفظ قرآن کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن ۱۷ عضو دارد که ۱۱ عضو آن دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی کشور هستند و مابقی آن نمایندگان کمیسیون‌های مختلف قرآنی و شخصیت‌های حقیقی هستند، گفت: دبیرخانه این ستاد در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر شده است.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: براساس سند راهبری حفظ قرآن کشور ۱۱۵ اقدام برای این ۱۱ دستگاه عضو تعریف شده که یکی از آن‌ها آزمون‌های عمومی است و اقدامات دیگر هم در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از این اقدامات تعریف شده است که دستگاه‌های عضو ستاد خودشان هم بودجه‌های داخلی برای این موضوع دارند. در این ستاد کارگروه‌هایی ازجمله کارگروه‌های برنامه و بودجه، علمی، پایش و فعالیت‌های مردمی تعریف شده است که ما بر فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود نظارت می‌کنیم.

بحرالعلوم تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که فعالیت‌های قرآنی در موضوع حفظ قرآن کریم در دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگ بشود و این دستگاه‌ها ضمن حمایت، تایید و پشتیبانی از یکدیگر، اقدام مجزایی در این حوزه برای خودشان داشته باشند.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در این جریان برخی از دستگاه‌ها اقدامات تبلیغی و ترویجی برایشان تعریف شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به صدا و سیما و وزارت ارشاد اشاره کرد. برخی دیگر فعالیت‌های آموزشی برایشان تعریف شده است مانند سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و برخی از دستگا‌ها هم جنبه آزمون‌ها و اعتبارسنجی دارند که این بحث با همکاری مؤسسات مردمی و وزارت آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد.

بحرالعلوم در پایان گفت:‌ امیدواریم خروجی تحولی که در این خصوص ایجاد شد، افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در کشور باشد که از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری است.

کد
انتهای پیام
captcha