تخصیص بودجه برای تشویق و دعوت به حفظ قرآن + صوت
کد خبر: 4067425
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
بحرالعلوم خبر داد:

تخصیص بودجه برای تشویق و دعوت به حفظ قرآن + صوت

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه بیش از دو میلیارد تومان برای تشویق حافظان، سه میلیارد تومان برای مؤسسات و یک میلیارد تومان برای معلمان حفظ قرآن در نظر گرفته‌ شده است، گفت: ویژه مؤسسات، معلمان قرآن و قبول‌شدگان آزمون‌های حفظ قرآن، تشویق‌های مالی خواهیم داشت و این‌گونه بانک اطلاعاتی نیز تکمیل‌ می‌شود.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به سؤالی مبنی بر جایگاه سامانه طرح ملی حفظ عمومی قرآن گفت: قطعاً با این سامانه آمار تعداد حافظان قرآن، بهتر از قبل احصا خواهد شد، البته باید راه‌های دیگری هم برای رسیدن به آمار دقیق طی کنیم.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن افزود: امیدواریم بعد از گذشت دو سال از اجرای این طرح، آمار قابل قبول نه صددرصدی از تعداد حافظان قرآن را (یک جزء تا کل) در کشور داشته باشیم.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: در حال حاضر فعالیتی آغاز شده تا براساس آن از بودجه‌هایی که به موضوع حفظ قرآن کریم تخصیص پیدا کرده است، برای مؤسسات، معلمان و قبول‌شدگان آزمون‌ها در نظر بگیریم. این تشویق‌ها سبب جذب بیشتر و ثبت‌نام افراد می‌شود و بانک اطلاعاتی ما در کنار روندی که پیش می‌رود، تکمیل‌تر خواهد شد.

بحرالعلوم اظهار کرد: در حال حاضر فرایند این تشویق‌ها در حال انجام است که دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای تشویق حافظان، سه میلیارد تومان برای مؤسسات قرآنی و یک میلیارد تومان هم برای معلمان در نظر گرفته‌ایم. مجموعاً شش میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای این اقدام در نظر گرفته شده است.

وی درباره محقق شدن بودجه این فعالیت‌ها گفت: از مجموع ۲۵ میلیارد تومان سال گذشته و امسال، تاکنون هفت میلیارد تومان آن محقق شده است و منتظریم که قرارد‌ادهای آن امضا شده و اجرایی شود.   

وهاب خدابخشی

کد
انتهای پیام
captcha