آمادگی مركز پزشكی حج برای ارائه خدمات به زائران ايرانی در عرفات و منا
کد خبر: 4068468
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

آمادگی مركز پزشكی حج برای ارائه خدمات به زائران ايرانی در عرفات و منا

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت گفت: امکانات و تجهیزات لازم به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی در عرفات و منا مستقر شده است.

نشست خبریبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ريزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زيارت که شاگاه 12 تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی، جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در مكه مكرمه تشكيل شد، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در عرفات و منا گزارش داد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: مسئولان مراكز پزشکی از مکان‌های در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات درمانی به زائران در مشاعر مقدسه بازدید كرده و در این مورد تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شربت و سرم‌های مورد نيازاز عربستان خریداری و تأمين شده است، گفت: هم‌اکنون کمبود دارویی نداریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به بستری شدن چهار زائر كشورمان در بيمارستان سعودی اشاره كرد كه دو نفر از آن‌ها به دلیل آسیب دیدگی ناشی از پله برقی بوده است.

وی همچنین از أخذ مجوز فعالیت درمانگاه اصلی زائران ایرانی در مدینه منوره خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات ما در ارائه خدمات درمانی به زائران مدینه بعد حل خواهد شد.

در اين جلسه همچنين، گزارشی از مراحل انتقال حجاج كشورمان به مشاعر مقدسه ارائه و اعلام شد که اين فعاليت از صبح روز هشتم ذی‌الحجه آغاز خواهد شد و در تمام اين مراحل نيروهای امداد و نجات در كنار زائران خواهند بود.

در اين جلسه جانشين نماينده ولی فقيه نيز از دست‌اندركاران عمليات حج خواست تا به زائران توصيه كنند كارت شناسايی خود را همراه داشته باشند و از ياوران حجاج و نيروهای امدادی برای مسير بازگشت زائران به چادرهاي منا استفاده شود.

در پايان اين جلسه، اكبر رضايی، رئيس ستاد مكه در مورد اسكان زائران در خيمه‌هاي عرفات و منا گزارش داد و گفت: اگر اشكالی در اين خيمه‌ها وجود داشته باشد قبل از اعزام زائران رفع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha