نگاهی به فعالیت تابستانه مؤسسه همیار قرآن قم
کد خبر: 4068983
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

نگاهی به فعالیت تابستانه مؤسسه همیار قرآن قم

مؤسسه همیار قرآن قم دوره‌های تابستانه خود را در بستر فضای مجازی، همراه با پشتیبانی رایگان برگزار می‌کند.

قرآنحجت‌الاسلام علیرضا نجفی، مدیر مؤسسه همیار قرآن کریم قم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دوره تابستانی مؤسسه ویژه گروه‌های مختلف سنی بانوان و آقایان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره‌ها شامل کارگاه‌هایی چون اصول و روش‌های حفظ،  آموزش فن بیان، وقف و ابتدا، برنامه‌دهی محفوظات، آموزش اوریگامی، آموزش word، فنون شرکت در مسابقات و آزمون‌ها، اصول اختصاصی کلاس‌داری، تربیت فرزند قرآنی، تجوید‌الصلاة، گفتاردرمانی، تفسیر نهج‌البلاغه، تفسیر موضوعی قرآن و تفسیر ترتیبی قرآن است.

نجفی بیان کرد: در کنار آن نیز کلاس‌های عمومی و تخصصی چون روخوانی، تجوید، ترتیل، تفسیر، حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن، ترجمه و مفاهیم، تربیت مربی و رشته‌های مختلف علوم قرآنی درحال برگزاری است.

وی درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها اظهار کرد: کارگاه‌ها از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، اما دوره‌ها از طریق پیام‌رسان‌ها به صورت تلفنی و تصویری یا اپلیکیشن‌های کلاس‌های مجازی همراه با پشتیبانی آموزشی رایگان برپا خواهد شد.

مدیر مؤسسه همیار قرآن قم بیان کرد: در حال حاضر فراخوان ثبت‌نام دوره تربیت مربی حفظ اعلام شده است. این دوره در قالب 40 جلسه از 25 تیرماه ویژه گروه سنی بالای 17 سال و حافظان پنج جزء به بالا برگزار می‌شود.

نجفی ادامه داد: کارگاه تجویدالصلوة ویژه بانوان روزهای پنجشنبه، با تدریس زهرا محبی همراه با آموزش لحن عرب، مخارج، ادغام و تمرین کلمات نماز و ... برگزار می‌شود. همچنین کارگاه برنامه‌دهی محفوظات با تدریس هنگامی، حافظ کل قرآن با سرفصل‌هایی چون حفظ را از کجا شروع کنیم؟ اهمیت برنامه‌دهی و دفترچه تکلیف، چگونگی نوشتن برنامه حفظ، ضرورت تثبیت، ترمیم و بازسازی محفوظات درحال برگزاری است.

وی اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و برنامه‌های مناسبتی در ولادت‌ها و شهادت‌ها و کارگاه‌های آموزشی اخلاق، برگزاری مسابقات فصلی و سراسری و آزمون‌های کتبی و شفاهی از دیگر برنامه‌های جانبی این ترم است. همچنین برای تمامی رشته‌ها در صورت کسب حد نصاب لازم و درخواست قرآن‌آموزان، گواهینامه صادر می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره ۰۹۹۰۱۵۴۰۰۱۴ پیام ارسال کنند. همچنین از طریق پیام‌رسان ایتا با آیدی https://eitaa.com/hamyarquran در ارتباط باشند.

انتهای پیام
captcha