اجرای مرحله نهایی مسابقات قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق
کد خبر: 4070091
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

اجرای مرحله نهایی مسابقات قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق

مرحله نهایی مسابقات دوجانبه قرآن بین دانشجویان دختر ایران و عراق 26 تیرماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی مسابقه بین‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق 26 تیرماه همزمان با عید غدیر خم به میزبانی مشهد مقدس و در ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

بر همین اساس این مسابقه در سه رشته حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار می‌شود و در هر رشته سه شرکت‌کننده از ایران و سه شرکت‌کننده از کشور عراق حضور داشته و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

نمایندگان ایران در این رویداد و در رشته حفظ کل قرآن کریم شامل رویا فضائلی از دانشگاه فردوسی مشهد،‌ فاطمه نیکویی از دانشگاه شاهد و زهرا عباسی از دانشگاه شهید باهنر تهران خواهد بود.

همچنین در رشته قرائت تحقیق نیز غزاله سهیلی‌زاده از دانشگاه آزاد اسلامی کرج، معصومه آلبوغبیش از دانشگاه شهید چمران اهواز و سیده‌معصومه حسینی‌آقاملکی از دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و در رشته قرائت ترتیل نیز عذرا صبری‌نژاد از خوزستان، الناز همتی از علوم پزشکی ایران و زهرا مهوشیان از خراسان رضوی به رقابت با قاریان و حافظانی از کشور عراق می‌پردازند.

مرحله مقدماتی این رویداد برای انتخاب و معرفی نمایندگان ایران در این مسابقه اواسط خردادماه امسال به صورت مجازی و با رقابت ۲۷۰ دانشجو از سراسر کشور برگزار شد.

همچنین موازی با مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در ایران، شاهد برگزاری مرحله مقدماتی کشور عراق بودیم که به میزبانی دانشگاه جامعه‌الاسلامیه این کشور برگزار شد.
این مسابقات به مناسبت روز دختر تدارک دیده شده و تمام فرایند آن از سطح مدیریتی تا پشتیبانی، اجرا و ... به همت بانوان انجام شده است.

یادآور می‌شود، این رویداد قرآنی به همت پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) با همکاری شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی بانوان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha