کنگره قرآن مدارس استعدادهای درخشان تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 4070213
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

کنگره قرآن مدارس استعدادهای درخشان تهران برگزار می‌شود

بیست و هفتمین دوره کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان تهران(مرحله استانی) امروز، 21 تیرماه به میزبانی دو مدرسه در حال برگزاری است.

کنگره سراسری قرآن ویژه مدارس استعدادهای درخشان تهرانحسین خانی، کارشناس سمپاد شهر تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله استان تهران بیست‌وهفتمین دوره کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان گفت: این مسابقات به صورت حضوری در دو مقطع متوسطه اول و دوم به میزبانی دو مدرسه علامه حلی پنج (دوره اول) در منطقه 5 (سردار جنگل) در بخش دانش‌آموزان پسر و مدرسه فرزانگان پنج (دوره اول) در شهرک غرب در بخش دانش‌آموزان دختر از ساعت 8 تا 11 در مقطع متوسطه دوره اول و از ساعت 11 تا 13 در مقطع متوسطه دوره دوم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ویژه(حفظ اجزائی به صورت پیوسته) و عمومی(حفظ تعدادی از سوره‌ها) برگزار می‌شود، اظهار کرد: نفرات برتر مرحله استانی به مرحله قطب اعزام می‌شوند. سطح کشور به حدود شش قطب تقسیم شده است که دانش‌آموزان استعداد درخشان با هم به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان آن به مرحله کشوری (که احتمالا شهریورماه برگزار شود) اعزام می‌شوند.

کارشناس سمپاد تهران اضافه کرد: از هر رشته رتبه‌های اول تا سوم به تفکیک پایه‌های هر مقطع و دختران و پسران به مرحله کشوری اعزام می‌شوند و پیش‌بینی ما حضور 500 دانش‌آموز استعدادهای درخشان است که به میزبانی استان تهران برگزار خواهد شد.

خانی بیان کرد: در این مرحله مسابقات قرآن از مقطع متوسطه اول مدارس شهر تهران در بخش پسران 53 دانش‌آموزان و در مقطع متوسطه دوم نیز 15 دانش‌آموز حضور دارند. در بخش دختران نیز همین تعداد آمار شرکت‌کنندگان از برترین مدارس سمپاد شهر تهران شرکت دارند.

وی با اشاره به تعداد مدارس سمپاد شهر تهران ادامه داد: هفت مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه و 9 مدرسه متوسطه دوره اول پسرانه در شهر تهران وجود دارد و در مقطع متوسطه دوره دوم دارای 9 مدرسه دخترانه و 8 مدرسه پسرانه هستیم.

کارشناس سمپاد تهران با اعلام اسامی هیئت داوران بیان کرد: گروه داوری بخش پسران متشکل از محمد پورعاشوری و علی خشنود در رشته قرائت، حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی و ابوالفضل عباسی در رشته حفظ ویژه و علی صحرانورد و مهدی جباری در رشته حفظ عمومی است و رقابت بخش دختران را نجات صحاف و خانم نجاریان در رشته قرائت، زهرا صریحی‌نژاد و فاطمه شیرازی در رشته حفظ ویژه و خانم‌ها علی‌قارداش و امامی در رشته حفظ عمومی قضاوت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha