مربیان قرآن از بیمه اجتماعی روستاییان استقبال نکردند
کد خبر: 4073661
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

مربیان قرآن از بیمه اجتماعی روستاییان استقبال نکردند

مدیر مؤسسه قرآنی شمیم وحی مارگون با اشاره به اینکه مربیان قرآنی از بیمه اجتماعی روستاییان استقبال نکرده‌اند، گفت: مؤسسات توان مالی برای پرداخت یک سوم که هیچ، حتی یک دهم بیمه را هم ندارند و از طرفی این روند تبلیغی برای بیمه روستایی است، ضرورت دارد متولیان تمام هزینه‌های بیمه را پرداخت کنند.

مؤسسه قرآنی شمیم وحی مارگون

عبدالحسین پیشگو، مدیر مؤسسه قرآنی شمیم وحی مارگون در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، اظهار کرد: این مؤسسه تحت پوشش ارشاد اسلامی استان است. کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ، تفسیر و ... این مرکز آموزشی در منزل شخصی و مدارس برگزار می‌شود و مربیان یا به‌صورت رایگان در مؤسسه مشغول فعالیت هستند و یا حق‌الزحمه آنان از هزینه‌های شخصی پرداخت شده است.

وی با اشاره به هزینه سنگین رهن و اجاره برای کرایه مکان مؤسسه، اضافه کرد: مردم مارگون توان مالی ضعیفی دارند و متأسفانه فرهنگ خیر بودن در زمینه کمک به مؤسسات قرآنی بسیار ضعیف است.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به همکاری مطلوب حجت‌الاسلام رحم‌الله خواجه‌پور، امام‌جمعه شهرستان مارگون، بیان کرد: ایشان برای تهیه تجهیزات و مکان رایزنی‌هایی انجام داده و چند کلاس‌ قرآنی را به‌صورت رایگان برگزار کرده است.

پیشگو با اشاره به طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محتوای قرآنی، تصریح کرد: این طرح در سطح شهرستان و حتی روستاهای محروم از جمله سیلاب کلوار و زیلایی نیز برگزار شده است. کمبود امکانات و نبود مکان از مشکلات مؤسسه قرآنی شمیم وحی است که در صورت تأمین اعتبار، تعداد کلاس‌های قرآنی افزایش می‌یابد.

مدیر مؤسسه قرآنی شمیم وحی مارگون در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مربیان قرآنی مؤسسه تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار نگرفته‌اند؟، گفت: مؤسسات توان مالی برای پرداخت یک سوم که هیچ، حتی یک دهم مبلغ هزینه را هم ندارند و از طرفی جذب تعداد بسیار به سمت بیمه، تبلیغی برای بیمه اجتماعی است، زیرا افراد عادی هم همین هزینه را پرداخت می‌کنند، اگر متولیان به فکر مربیان هستند، تمام و کمال هزینه بیمه را پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha