واکنش کارشناسان صهیونیست به تهدید‌های نصرالله: باید برای بدترین سناریو آماده بود
کد خبر: 4073755
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

واکنش کارشناسان صهیونیست به تهدید‌های نصرالله: باید برای بدترین سناریو آماده بود

پس از تهدیدهای اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی برقرار داشتن تمام بخش‌های رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های نقطه‌زن مقاومت، کارشناسان دفاعی این رژیم بر لزوم آمادگی برای بدترین سناریوها تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، کارشناسان نظامی و خبرنگاران تعدادی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد تهدیدهای اخیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) در مصاحبه تلویزیونی شامگاه دوشنبه، 3 مرداد، اظهار نظر کردند و از رهبران این رژیم خواستند تا بدون اعتماد به برآوردهای اطلاعاتی مبنی بر عدم آمادگی مقاومت برای شروع درگیری، خود را برای بدترین سناریو در جبهه لبنان آماده کنند.

این کارشناسان همچنین تصریح کردند: از آغاز عملیات نظامی مقاومت علیه سکوی حفاری واقع در میدان کاریش با وجود وضعیت بد اقتصادی در لبنان، بیم دارند.   

امیر بوحبوط، خبرنگار نظامی وب‌سایت عبری والا، در توییتر خود نوشت: نصرالله همچنان اسرائیل[رژیم صهیونیستی] را در مورد گاز و مرزهای دریایی تهدید می‌کند، او سطح تهدید را بالا برده و در حال آماده‌سازی برای انجام عملیات نظامی است.

یوسی یوشوا، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، در توئیتی در حساب کاربری خود در این شبکه نوشت: ارزیابی‌های سرویس‌های اطلاعاتی در اسرائیل این است که نصرالله در نهایت بر سر میدان گازی با ما وارد جنگ نخواهد شد، اما باید توجه داشت: 

1_ او تهدید بسیار بزرگی کرده است

2 ـ برآوردهای اطلاعاتی همیشه دقیق نیستند.

3 ـ حزب‌الله «حماس» نیست و ما باید برای بدترین حالت آماده شویم.

همچنین الیور لوین، خبرنگار کانال کان، در مورد سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان در حساب خود در شبکه توییتر نوشت: «امیدوارم در اسرائیل[فلسطین اشغالی] این ایده را کنار بگذارند که نصرالله اجازه گشودن یک جبهه جدید نظامی در جنوب را نمی‌دهد چرا که لبنان از نظر اقتصادی وضعیت بدی دارد.

وی افزود: من نمی‌دانم که آیا او تهدیدهای خود را عملی خواهد کرد یا خیر، اما یک‌ چیز مسلّم است؛ او از اشاره به این که آماده است در ماجرای کاریش، فراتر از حد متعارف عمل کند، دست برنمی‌دارد.  

این خبرنگار صهیونیست در پایان تصریح کرد: توصیه می‌کنم که نباید با توجه به شرایط نامناسب سرزمین سرو [لبنان]  تهدیدهای موجود را کوچک جلوه دهیم.  

انتهای پیام
captcha