سناتور استرالیایی: دختران محجبه به حجاب خود مفتخر باشند
کد خبر: 4075225
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

سناتور استرالیایی: دختران محجبه به حجاب خود مفتخر باشند

نماینده مجلس سنای استرالیا که خود اولین زن محجبه در پارلمان این کشور است، گفت: از دختران جوانی که تصمیم به داشتن حجاب دارند می‌خواهد با افتخار این کار را انجام دهند و با علم به اینکه حق دارند حجاب داشته باشند، این کار را انجام دهند.

فاطمه پیمان، سناتور استرالیایی

به گزارش ایکنا به نقل از مونت کارلو الدولیه، فاطمه پیمان، نماینده افغان‌تبار مجلس سنای استرالیا در نطقی در برابر این مجلس گفت که انتخاب او به عنوان اولین زن محجبه در پارلمان این کشور اتفاق غافلگیر کننده‌ای بود که این مجلس را نماینده واقعی‌تر از کشور استرالیا قرار داد.

پیمان گفت: 10 سال پیش آیا همین پارلمان قبول می‌کرد که یک زن محجبه را برگزیند. به کسانی که مایلند به من مشورت دهند که چه باید بپوشم می‌گویم که حجاب انتخاب من است.

او افزود: از دختران جوانی که تصمیم دارند حجاب داشته باشند می‌خواهم که این کار را با کمال افتخار انجام دهند، با این علم که آنها درباره نوع پوشش خود حق دارند انتخاب کنند.

این نماینده 27 ساله مجلس سنای استرالیا در ادامه خود را جوانی مترقی از خانواده‌ای که در خارج از کشور متولد شده است، توصیف کرد و گفت: من نماینده استرالیای مدرن هستم که می‌خواهد پوشیدن حجاب را عادی کند.

پیمان دختر یک پناهنده از افغانستان است که در پنج سالگی به همراه والدین و سه خواهر و برادرش به استرالیا آمده و در حومه شمالی شهر پرث اقامت گزیده است.

انتهای پیام
captcha