ارائه خدمات الکترونیک گسترده در عمره
کد خبر: 4075261
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

ارائه خدمات الکترونیک گسترده در عمره

وزارت حج و عمره عربستان سعودی از برنامه‌ریزی خود برای ارائه خدمات الکترونیک گسترده به زائران بیت‌الله الحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، با شروع موسم عمره سال 1444 هجری قمری، وزارت حج و عمره عربستان از آمادگی کامل خود برای ارائه خدمات الکترونیک گسترده به زائران بیت‌الله الحرام خبر داد. آماده‌سازی برای ارائه خدمات الکترونیک به این زائران در مراسم حج عمره امسال، زودهنگام و پس از پایان موسم حج در سال گذشته آغاز شد.

عبدالفتاح بن سلیمان مشاط، معاون وزیر حج و عمره عربستان با اشاره به برنامه‌های این وزارت برای ارائه خدمات الکترونیک هدف این وزارتخانه را فراهم کردن فرصت ادای حج عمره برای تعداد بیشتری از مسلمانان اعلام کرد.

نظام تشخیص هویت الکترونیک، صحت‌سنجی گواهی‌های مرتبط از قبیل کارت واکسن به شکل الکترونیک در کنار ارائه خدمات جامع اطلاع‌رسانی درباره اماکن مقدس و دستورالعمل‌های لازم تنها بخشی از این خدمات است که به شکل گسترده به زائران ارائه می‌شود.

از سویی این وزارتخانه در کنار این خدمات برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی را برای خدمات‌رسانی به زائران طراحی کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان ارائه و ارتقای این خدمات را در راستای تحقق چشم‌انداز 2030 عربستان برای حمایت از اقتصاد حج عنوان کرده است. با وجود ادعای مسئولان عربستان در زمینه ارائه خدمات بهینه به حجاج و زائران بسیاری از کشورهای اسلامی از محدودیت‌های وضع شده درباره تعداد زائران و همچنین شرایط سنی اعزام زائران و به ویژه سیاسی کردن حج و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سعودی انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha