حمایت عربستانی‌ها از موضع ضدصهیونیستی خطیب مسجد الحرام
کد خبر: 4075536
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

حمایت عربستانی‌ها از موضع ضدصهیونیستی خطیب مسجد الحرام

کاربران فضای مجازی در عربستان سعودی به شکل گسترده از شیخ صالح بن حمید که به دلیل خطبه ایراد کرده در نماز جمعه مورد انتقاد شدید صهیونیست‌ها قرار گرفته بود، حمایت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شیخ صالح بن حمید، امام و خطیب مسجدالحرام پس از آنکه در پایان خطبه نماز جمعه برای پایان ستم از سوی اشغالگران و غاصبان فلسطین دعا کرد، مورد انتقاد شدید صهیونیست‌ها قرار گرفت.

این عضو شورای علمای ارشد عربستان، در آخرین خطبه نماز جمعه در حرم مکی در دعایی از خداوند خواست تا عذاب خود را بر یهودیان غاصب اشغالگر نازل کند، چرا که این عذاب همیشه بر مردم جنایتکار نازل شده است.

پس از ادای این خطبه، کارزاری از سوی صهیونیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی علیه شیخ صالح بن حمید به راه افتاد.

ادی کوهن، روزنامه‌نگار افراطی صهیونیست با انتشار توییتی خطاب به سازمان‌های دولتی رژیم صهیونیستی و احزاب آمریکایی، این خطبه را تحریک علیه یهودیان توصیف و تصریح کرد: «ما اجازه نخواهیم داد کسی به ما یا مردم فلسطین توهین کند.»

از سویی یعقوب هرتزوگ، خاخام صهیونیست، از شیخ صالح بن حمید، امام جماعت مسجدالحرام دعوت کرد تا با او دیدار کند و در توئیتی خطاب به وی گفت: اگر با بنی‌اسرائیل و مشترک ما مشکل دارید، ما همه فرزندان ابراهیم(ع) هستیم، از این‌رو برای ​​دیدار با شما و گفت‌وگو در این مورد خوشحالم، من با بسیاری از روحانیون سعودی گفت‌وگوی پرباری دارم.

از سوی دیگر، کاربران فضای مجازی در عربستان سعودی در پاسخ به این انتقادها با داغ کردن هشتگ «همه ما شیخ بن حمید هستیم» به حمایت از وی برخاستند. این کاربران ضمن ستایش اظهارات شیخ، انتقادات صهیونیست‌ها را حمله به چهره‌های مذهبی اسلامی توصیف کردند. از سویی بسیاری از کاربران نیز از خطیب مسجدالحرام به دلیل شجاعت وی در بیان حقیقت در زمانه‌ای که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رواج یافته است، تقدیر کردند.

با وجود مخالفت شدید مردم عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی و حمایت گسترده آنها از آرمان فلسطین، در سال‌های اخیر اقدامات بسیاری از سوی مسئولان عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. آخرین این اقدامات، اجازه عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از آسمان عربستان بود که در زمان سفر بایدن به خاورمیانه صورت گرفت.

شیخ صالح بن حمید، عضوی شورای علمای ارشد عربستان است و تاکنون مناصب متعددی در این کشور بر عهده داشته است. وی در دوره‌ای ریاست این شورا را بر عهده داشت و به عنوان مشاور دربار پادشاهی عربستان در امور دینی نیز فعالیت کرده است.

انتهای پیام
captcha