تداوم موج محکومیت علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه
کد خبر: 4076464
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

تداوم موج محکومیت علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه

تداوم موج محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اذعان صهیونیست‌ها به دست بالای مقاومت و تأکید فلسطینیان بر ادامه مبارزه از تازه‌ترین تحولات مربوط به دومین روز از رویارویی غزه و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، ظهر امروز از افزایش شمار شهدای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در دومین روز متوالی خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: آمار قربانیان حمله اسرائیل به نوار غزه به 17 شهید از جمله یک کودک پنج ساله، یک بانوی 23 ساله و یک بانوی سالخورده و 125 مجروح خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در عین حال گفت: تجاوز اسرائیل و همزمان محاصره نوار غزه توسط این رژیم فشار را بر کادر درمان بیشتر کرده و مشکل کمبود دارو بدتر شده است.

این در حالی است که تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به منطقه تل الهوا در جنوب شهر غزه حمله کردند.

همچنین زمین‌های کشاورزی در منطقه قلیبو در شمال نوار غزه هم ساعتی پیش هدف حملات هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

مناطقی از شهر تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین به‌خصوص شهر عسقلان، اشدود و سدیروت نیز در حال حاضر همچنان هدف حملات راکتی مقاومت قرار دارد.

دو موشک نیز به سواحل شهر نتانیا در شمال تل‌آویو برخورد کرده است و رژیم صهیونیستی دستور تخلیه همه سواحل این شهر از گردشگران و ساکنان را داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند از شب گذشته 250 راکت از سمت غزه شلیک شده است. بیمارستان شهر عسقلان به تنهایی از شب گذشته 20 زخمی از بین شهرک‌نشینان صهیونیست در نتیجه حملات راکتی مقاومت را پذیرا بوده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین هم اعلام کرده است که در حملات رژیم صهیونیستی، حداقل 650 واحد مسکونی فلسطینیان غزه آسیب دیده است.

عملیات اتحاد میدان‌های سرایا و اذعان صهیونیست‌ها به دست بالای مقاومت

سریا القدس نام عملیات کنونی خود در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی را وحدة الساحات(اتحاد میدان‌ها) نامیده و تأکید کرده است: ما به فرزندان ملت خود و همه حامیان مقاومت اطمینان خاطر می‌دهیم که روحیه مبارزان ما در بهترین وضعیت است و دست مبارزان ما در میدان به اذن پروردگار بالا خواهد ماند.

سرایا القدس همچنین عصر امروز با صدور فرمان به همه نیروهای میدانی خود از آن‌ها خواسته در آمادگی کامل بوده و منتظر دستورات جدید باشند.

المیادین هم به نقل از منابع خود اعلام کرده که نیروهای مقاومت فلسطین، پیشنهاد مصر برای توقف حملات را رد و تأکید کرده‌ که پاسخ مقاومت به تل‌آویو برای مدتی غیر محدود تداوم خواهد یافت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز اعلام کردند که جنبش جهاد اسلامی و شاخه نظامی آن سرایا القدس، در نبرد کنونی با این رژیم، دست بالا را دارد.

رسانه‌های صهیونیست اذعان کردند که جهاد اسلامی توان جنگی و رزمی خود را در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی حفظ کرده و جنوب (جنوب سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین آنجا) را به گروگان گرفته است.

عراق، روسیه، کویت و سوریه هم محکوم کردند

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بغداد تجاوز صهیونیستی به مناطق متعدد نوار غزه را محکوم می‌کند. زبان خشونتی که رژیم صهیونیستی به کار گرفته، تنها منجر به تشدید تنش می‌شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی عمیق مسکو از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: ارتش اسرائیل دور جدیدی از تشدید تنش را با گشودن آتش به سمت نوار غزه در تاریخ پنجم آگوست آغاز کرد که پاسخ گروه‌های فلسطینی با حملات راکتی گسترده را در پی داشت و ممکن است با کشیده شدن به یک رویارویی تمام عیار، وضعیت اسفناک انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از دو طرف درگیری خواست حداکثر خویشتن‌داری را اعمال و با ممانعت از تشدید خصومت‌ها فوراً آتش‌بس اعلام کنند.

وزارت امور خارجه سوریه هم با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: تداوم اقدامات خصمانه و تروریستی صهیونیست‌ها علیه غیر نظامیان بی‌گناه فلسطین اشغالی به ویژه نوار غزه، بار دیگر ثابت کرد که اسرائیل یک رژیم اشغالگر وحشی است و از ارتکاب جنایات و اعمال تروریسم علیه مردم فلسطین هیچ ابایی ندارد.

در این بیانیه آمده است: سوریه ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی خود از برادران فلسطینی که مدافع حقوق خود در زندگی و آزادی هستند، از آن‌ها می‌خواهد که برای مقابله با این تجاوزات متحد شوند.

وزارت خارجه سوریه گفت: بی تفاوتی جامعه بین‌الملل به خون کودکان، زنان و سالخوردگان فلسطینی، نشان‌دهنده همدستی با این تجاوز و نادیده گرفتن همه ارزش‌های حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

سوریه، رژیم صهیونیستی را مسئول این تنش خطرناک دانست و بیان کرد: مقامات صهیونیست که به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت عادت کرده‌اند، باید مجازات شوند.

مجلس شورای یمن هم تجاوز رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: حق پاسخ گروه‌های مقاومت اسلامی در غزه را همه ادیان آسمانی و منشورهای بین‌المللی تأیید کرده‌اند.

در بیانیه مجلس شورای یمن آمده است: ما از گروه‌های فلسطینی می‌خواهیم برای مقابله با تجاوز رژیم اشغالگر و رد جرایم آن، با یکدیگر متحد شوند.

وزارت خارجه کویت هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تجاوز ددمنشانه رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم اشغالگر بر نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل اصرار دارد.

این نهاد از جامعه بین‌الملل خواست با پذیرش مسئولیت خود برای توقف این تجاوزات آشکار اسرائیل اقدام فوری کند و رژیم اسرائیل را وادار کند به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل احترام گذارد.

اتحادیه کل مشاغل تونس نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی، از حکومت‌های عربی خواست به مسئولیت خود در توقف تجاوز اشغالگران علیه ملت فلسطین عمل کنند.

جنگ ما با سازشگران عرب است

انور رجا، مسئول اطلاع‌رسانی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز گفت: ملت فلسطین در غزه همگی در برابر اسرائیل مقاومت می‌کنند، زیرا اراده مقاومت دارند؛ در حالی که ارتش‌های عربی با توان نظامی بالای خود اراده مقاومت ندارند و امکانات خود را به نفع دشمن اسرائیلی به کار گرفته‌اند.

وی افزود: ما در جنگ علیه رژیم اشغالگر و رژیم‌های سازشگر و ذلیل عربی هستیم و اگر حمایت‌های رژیم های سازشگر نبود، اسرائیل جرأت ادامه تجاوز علیه ملت فلسطین را نداشت.

تشکیل اتاق مشترک مقاومت برای هماهنگی عملیات‌ها

فوزی برهوم، سخنگوی حماس نیز گفت: اتاق عملیات مشترکی جهت هماهنگی میان تمامی گروه‌های فلسطینی به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب، اقدام برای متوقف کردن اشغالگران و توقف حملات آن‌ها علیه فلسطینی‌ها تشکیل شد.

برهوم اظهار کرد: اشغالگران اسرائیلی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و اکنون غیرنظامیان و ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند که این امر، نشان‌دهنده اهداف از پیش طراحی شده آن‌ها برای از بین بردن غیرنظامیان است.

سخنگوی حماس در ادامه گفت: مردم ما در تمامی میدان‌های نبرد در حال مقاومت هستند و اظهارات مقامات اسرائیلی نشان‌دهنده نگرانی و پریشانی آن‌ها در رویارویی با مقاومت است.

وی با اشاره به محکومیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جنایات رژیم اشغالگر در حق فلسطینی‌ها، بر لزوم دخالت همه طرف‌ها برای توقف این جنگ تأکید کرد.

در همین حال در شهر ام الفحم در سرزمین‌های اشغالی 1948، مردم در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به خیابان‌ها آمدند.

منذر الحایک، سخنگوی فتح نیز گفت: سیاست بمباران و کشتار فلسطینیان را کابینه تروریست لاپید با هدف پیروزی در انتخابات آتی در پیش گرفته است.

وی افزود: جامعه بین‌الملل باید سکوت خود را بشکند و برای توقف فوری تجاوز اقدام کند.

همچنین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مکانی روبروی مسجد عماد عقل در شهرک جبالیا در شمال نوار غزه چند شهید و زخمی برجای گذاشت که چندین کودک در جمع شهدا هستند.

وزارت خارجه عربستان سعودی هم با صدور بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد.

در بیانیه این نهاد آمده است: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم برای توقف این درگیری که طولانی شده است، اقدام جدی کند.

انتهای پیام
captcha