3 شهید و 46 زخمی در حمله نظامیان صهیونیست به نابلس + فیلم
کد خبر: 4076986
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
با تحولات فلسطین؛

3 شهید و 46 زخمی در حمله نظامیان صهیونیست به نابلس + فیلم

حمله خونبار نظامیان صهیونیست به شهر نابلس در کرانه باختری، حمایت رژیم صهیونیستی از کشتار کودکان فلسطینی و نشست شورای امنیت درباره غزه از تازه‌ترین تحولات مربوط به فلسطین است.

2 شهید و 30 زخمی در حمله نظامیان صهیونیست به نابلس

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی با وجود اینکه پس از سه روز تجاوز نظامی به نوار غزه و روبه‌رو شدن با پاسخ محکم راکتی جنبش جهاد اسلامی مجبور به پذیرش آتش‌بس شد، اما همچنان به حملات خود در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

حمله صبح امروز نظامیان اشغالگر صهیونیستی به شهر نابلس در کرانه باختری به شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن 46 نفر دیگر به ضرب گلوله واقعی صهیونیست‌ها منجر شد که حال 4 تن نیز وخیم گزارش شده است. اسامی شهدای امروز که هر سه در منزلی مسکونی جمع بودند، ابراهیم النابلسی، اسلام صبوح و حسین جمال طه از فرماندهان کتائب شهدای الاقصی در نابلس است.

در ادامه ویدئویی از تشییع پیکر اسلام صبوح، شهید مبارز فلسطینی امروز در منطقه حاره شرقیه شهر نابلس را مشاهده می‌کنید.

 

نظامیان صهیونیست در خیابان فیصل شهر نابلس به سمت جوانان فلسطینی که به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کردند، تیراندازی کردند که بر اثر آن چندین نفر به شدت از ناحیه سر، سینه یا دست زخمی و با تأخیر ممانعت نظامیان صهیونیست از رسیدن آمبولانس‌ها به بیمارستان منتقل شدند.

ابراهیم النابلسی فرمانده کتائب شهدای الاقصی

نظامیان صهیونیست صبح امروز، 18 مرداد با محاصره منزل ابراهیم النابلسی، فرمانده کتائب شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح در نابلس، یکی از مبارزان فلسطینی تحت تعقیب این رژیم در نابلس آنجا را هدف حمله راکتی قرار داده و به دنبال آن درگیری شدیدی بین آنها با نیروهای مقاومت سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی رخ داد.

گردان‌های القدس شاخه نابلس هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان این گروه حمله نظامیان صهیونیستی و واحدهای ویژه آن را با تیراندازی به سمت آنها دفع کردند.

درگیری‌های شدید بین شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست

درگیری‌های شدید بین شهروندان فلسطین و همچنین رزمندگان سرایا القدس و نظامیان صهیونیست به دنبال محاصره یک خانه توسط این نظامیان در نابلس روی داد.

با تداوم درگیری‌ها مساجد نابلس هم از طریق بلندگوهای خود از اهالی این شهر خواستند برای مقابله با نظامیان صهیونیست به خیابان‌ها بیایند که بخشی از آن را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

در همین حال جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ریاست دوره‌ای چین، بامداد در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد.

چین: اوضاع فلسطین قلب را به درد می‌آورد / وضعیت مسجد الاقصی نگران‌کننده است

ژانگ جون، نماینده چین در شورای امنیت در این نشست ضمن استقبال از آتش‌بس در غزه گفت: اوضاع فعلی شکننده باقی مانده است. شورای امنیت باید برای ممانعت از افزایش تنش‌ها، اهتمام بیشتری قائل شود.

ژانگ جون، نماینده چین در شورای امنیت

او با بیان اینکه آتش‌بس، آغاز راه است، گفت: توقف کامل خشونت‌ها باید عملی شود و تلاش‌های دیپلماتیک برای احترام به آتش‌بس باید ادامه پیدا کند و به منظور بازگشت آرامش در سریع‌ترین زمان ممکن باید خویشتنداری صورت گیرد.

وی گزارش‌ها از فلسطین را حاکی از وضعیت تأسف‌بار آنجا خواند که قلب را به درد می‌آورد و افزود: چنین حملات کور علیه غیرنظامیان و تخلفات آشکار علیه کودکان را محکوم می‌کند؛ زیرا حمایت از غیرنظامیان تکلیفی است که باید احترام گذاشته شود و هیچ استثنایی در این باره وجود ندارد.

نماینده چین تصریح کرد: ما باید برای ایجاد امنیت مشترک تلاش کنیم؛ زیرا عملیات نظامی خانه‌ها در نوار غزه را تخریب کرد و منجر به تشدید درد و رنج اهالی آنجا شد. باید برای بازسازی این منطقه حمایت بیش‌تر صورت گیرد و از هیچ اقدامی برای مقابله با بحران انسانی گسترده در این منطقه کوتاهی نشود. این اوضاع با حوادث کرانه باختری هم مرتبط است و وضعیت بحرانی مسجد الاقصی هم جای نگرانی دارد.

او خواستار حفظ احترام اماکن دینی و قیمومیت اردن بر مقدسات فلسطین شد و گفت: هر گونه تلاش برای تغییر این وضعیت یا هر اقدام تحریک‌آمیز علیه مسلمانان محکوم است.

نماینده چین داشتن کشور مستقل را حق فلسطینیان خواند و گفت: این حق بارها مورد تعرض قرار گرفته و حقایق یکی پس از دیگری ثابت کرده که راه حل‌های اضطراری نمی‌تواند جایگزین راه حل‌های سیاسی شود. این جامعه بین‌المللی است که باید راه حل‌های ریشه‌ای برای این مناقشه پیدا کند و روند صلح را در سریع‌ترین زمان ممکن از سر گیرد به نحوی که مسئله فلسطین در اسرع وقت حل شود و به صدای ملت فلسطین گوش فراداده شود و صلح و عدالت به ملت فلسطین بازگردد.

روسیه: اسرائیل به منشورهای بین‌المللی احترام گذارد

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد هم در این نشست شورای امنیت گفت: وخامت سریع اوضاع در منطقه غزه که به یک درگیری مسلحانه و کشته شدن غیرنظامیان منجر شد نگرانی عمیق ما را در پی داشت.

وی با بیان اینکه حملات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز جمعه پنجم آگوست منجر به تنش تازه شد، گفت: اعلام آتش‌بس در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل موجب  رضایت خاطر ما شد. البته ما از ابتدا طی تماس‌های فشرده با شرکای اصلی در منطقه برای توقف این درگیری‌ها تلاش جدی داشتیم.

نماینده  روسیه ضمن تمجید از نقش مصر و قطر و نماینده سازمان ملل در ایجاد آتش‌بس در غزه گفت: ما از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم بیشترین میزان خویشتنداری را نشان داده و به منشورهای بین‌المللی برای جلوگیری از بروز تنش تازه پایبند باشند.

گروه عربی: اسرائیل دست از تعرض به مقدسات بردارد

نماینده اردن هم در بیانیه گروه عربی در شورای امنیت گفت: تجاوز علیه نوار غزه در سایه نبود راه حل دو دولتی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان تنها راه صلح در منطقه، یک عقبگرد شمرده می‌شود.

وی بر ضرورت تأمین حمایت از فلسطین در چارچوب قانون بین‌الملل و تحقیق درباره جرایم اسرائیل تأکید کرد.

نماینده اردن افزود: اسرائیل با نقض آشکار قانون بین‌الملل از زور استفاده می‌کند و صلح با تجاوز، شهرک‌سازی و تصرف اراضی فلسطینیان محقق نمی‌شود. باید برای دستیابی به راه حل دو دولتی به مذاکرات بازگشت تا کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی تشکیل شود.

نماینده اردن تأکید کرد: اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر باید محافظ جان غیرنظامیان باشد و از تعرض به حرم شریفی که مکان مقدس مسلمانان است، دست بردارد و اوقاف قدس و اردن مسئول مدیریت مقدسات قدس هستند.

اردن از جامعه بین‌المللی خواست با تضمین تداوم آتش‌بس برای توقف اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی و ایجاد افق واقعی تحقق صلح عادلانه و فراگیر اقدام کند.

نماینده سازمان ملل: اسرائیل موجب بحران انسانی در غزه شده است

تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه هم در این نشست آتش‌بس در غزه را شکننده خواند و گفت: سریال خشونت در غزه متوقف نمی‌شود جز با دستیابی به یک راه حل سیاسی برا مناقشه که رژیم اشغالگر را محدود می‌کند.

تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه

وی افزود: ما به ادامه ارتباط با طرف‌ها برای تضمین تداوم تلاش برای ایجاد آتش‌بس در غزه متعهدیم و هر گونه از سر گرفته شدن اقدامات خصمانه می‌تواند آثاری ویرانگر بر دو طرف داشته باشد. زمانی که آتش‌بس اجرایی شد، غزه در آستانه فروپاشی اوضاع انسانی بود. کمبود دارو و تجهیزات پزشکی منجر به وخامت اوضاع در غزه شده بود و رژیم صهیونیستی هم شش روز بود که گذرگاه‌ها را بسته بود و این خود منجر به ایجاد بحران انسانی در غزه شده بود.

فلسطین: اسرائیل با سکوت جامعه بین‌الملل در کشتار فلسطینیان گستاخ شده است

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل هم گفت: اسرائیل مدعی حق امنیت برای خودش است و ظلم و ستم علیه یک ملت را توجیه می‌کند. دو چیز در سیاست اسرائیل تغییر نمی‌کند، بمباران غزه و گسترش شهرک‌ها غیرقابل توجیه و دلیل اصلی آن انتخابات آتی اسرائیل است.

او با بیان اینکه حداقل ۴۴ فلسطینی با زورآزمایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، افزود: اسرائیل مردم ما را می‌کشد، چون می‌تواند. زمان آن است که دنیا به این رژیم نشان دهد که نمی‌توانند چنین کاری کنند.

حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم کودک‌کش اسرائیل

لیندا توماس ـ گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل، به‌جای محکوم کردن کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، پاسخ موشکی جنبش مقاومت جهاد اسلامی را محکوم کرد.

لیندا توماس ـ گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل،

او گفت: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملات تروریستی و موشک‌هایی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، حمایت می‌کنیم.

نماینده انگلیس در این نشست نیز گفت: شلیک ۱۱۰۰ موشک توسط جهاد اسلامی علیه اسرائیل را محکوم و از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم.

این دیپلمات انگلیسی همچنین افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم آتش‌بس را رعایت کنند و از خشونت‌های بیشتر جلوگیری کنند.

در نهایت، این نشست شورای امنیت درباره بحران فلسطین نیز مانند دیگر نشست‌های این نهاد بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

جهاد اسلامی: مصر باید پیگیر آزادی دو اسیر فلسطینی شود

محمد الهندی، یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی درباره شروط این جنبش در پذیرش آتش‌بس با غزه گفت: مصر موظف است درباره تعهد رژیم صهیونیستی به آزادی دو اسیر فلسطینی و اجرای بندهای آتش‌بس توضیح دهد.

محمد الهندی، یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی

الهندی افزود: ما آماده یک جنگ فرسایشی دراز مدت بودیم و رژیم اشغالگر هم به اهداف خود در غلبه بر سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی یا ایجاد اختلاف بین گروه‌های مقاومت دست نیافت.

این فرمانده جهاد اسلامی تصریح کرد: رژیم اشغالگر خیال می‌کند که می‌تواند جهاد اسلامی را در هم شکند و گمان کرد که پس از ترور الجعبری(از فرماندهان جهاد) سرایا القدس، منطقه غلاف غزه را هدف حملات راکتی می‌گیرد؛ اما موشک‌های ما به تل‌آویو و دورتر از آن رسید.

او تأکید کرد: یگان موشکی ما هیچ نیرویی را از دست نداد و رژیم تروریست اسرائیل فقط زورش به غیرنظامیان رسید.

در بیانیه آتش‌بس که روز گذشته رسانه‌ها آن را منتشر کردند تصریح شده که مصر متعهد به تلاش برای آزادی فوری خلیل عواوده و بسام السعدی است.

خلیل العواوده، اسیر فلسطینی است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. بسام السعدی نیز از سران جنبش جهاد اسلامی است که هفته گذشته به نحوی وحشیانه دستگیر شد.

اسرائیل: بابت کشتار کودکان فلسطینی عذرخواهی نمی‌کنیم

یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در اظهاراتی گفت که هرگز برای استفاده ارتش اسرائیل از زور که منجر به از دست رفتن جان غیرنظامیان و کودکان در حملات این رژیم به نوار غزه شد، عذرخواهی نمی کند.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

لاپید می‌گوید: تلاش خاصی را در جریان عملیات برای ممانعت از آسیب دیدن غیرنظامیان به کار بسته بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل هرگز در استفاده از قوه قهریه برای حفاظت از غیرنظامیان خود عذرخواهی نمی‌کند؛ اما مرگ غیرنظامیان بی‌گناه و به‌خصوص کودکان موضوعی دردناک است.

انتهای پیام
captcha