احضار جوانان بحرینی که پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند
کد خبر: 4077530
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

احضار جوانان بحرینی که پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند

نیروهای امنیتی بحرین در راستای سیاست‌های رژیم آل خلیفه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تعدادی از جوانانی را که در مراسم عزاداری محرم پرچم رژیم غاصب را لگدمال کرده بودند برای بازجویی احضار کرد.

احضار جوانان بحرینی که پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، نیروهای امنیتی بحرین در تازه‌ترین اقدام و در راستای هم‌نوایی با صهیونیست‌ها تعدادی از جوانان روستای الدراز را به دلیل لگدمال کردن پرچم رژیم صهیونیستی در مراسم عزاداری برای بازجویی احضار کردند. 
تلویزیون بحرین تصاویری از جوانان روستای الدراز منتشر کرد که در راستای همبستگی با مردم فلسطین و در محکومیت تجاوزات اخیر به نوار غزه، پرچم رژیم صهیونیستی را که در مسیر هیئت عزاداری قرار گرفته بود، زیر پا گذاشتند.

این اقدام ننگین خدمت به صهیونیست‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان گردشگری و نمایشگاه‌های بحرین با صدور بخشنامه‌ای به هتل‌ها تحهیز گیرنده‌های تلویزیونی به شبکه‌های عبری و اضافه شدن کانال اسرائیلی «i24» را صادر کرده است.

بر اساس گزارش تصویری پخش شده توسط سایت  معارضان بحرینی موسوم به «اللؤلؤ»، این تصمیم بر اساس امضای تفاهم‌نامه بین مرکز مخابرات ملی بحرین و شبکه عبری اتخاذ شده است.

در گزارش فوق تأکید شده است که این اقدام نشان‌دهنده گامی جدید در تحمیل عادی‌سازی بر شهروندان بحرینی و حتی امکان مداخله اشغالگران در حاکمیت بحرین است.

نیروهای امنیتی بحرین تظاهراتی را که مخالف عادی‌سازی است سرکوب می‌کند

ماه گذشته نیز، نیروهای امنیتی آل خلیفه با اعتراضات مداوم علیه عادی‌سازی رسمی با اشغالگری اسرائیل و سفر لائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به منامه مواجه شد.

صفحات متعلق به معارضان بحرینی و برخی دیگر که عادی‌سازی را رد کرده‌اند، گفتند که نیرو‌های امنیتی آل خلیفه تظاهرات علیه عادی‌سازی در جزیره سیترا در جنوب منامه، پایتخت، را سرکوب کرده است.

همچنین «ائتلاف خلیج (فارس) برای مقاومت در برابر عادی‌سازی» بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که مراسم استقبال مقامات بحرینی از لاپید را که سفارت خود را در منامه افتتاح کرد، رد می‌کند و به مواضع ابراز شده توسط مردم بحرین و نهادهای مدنی آنها در اعتراض به عادی‌سازی احترام می‌گذارد و از آن حمایت می‌کند.

بحرین در سپتامبر 2020 در چارچوب پیمان به اصلاح «صلح ابراهیم» که توسط آمریکا انجام شد، زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل از سوی 4 کشور عربی فراهم کرد.

از زمان عادی‌سازی، منامه و تل‌آویو برای تقویت روابط دوجانبه تلاش کرده‌اند. در ماه فوریه، اسرائیل یک قرارداد همکاری علمی و فناوری با بحرین امضا کرد که به دنبال آن توافق‌نامه‌ای برای همکاری در حوزه سلامت و نوآوری‌های پزشکی و تحقیقات پزشکی امضا شد.

انتهای پیام
captcha