همایش «قدم‌های آسمانی» 26 مرداد برگزار می‌شود
کد خبر: 4077799
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

همایش «قدم‌های آسمانی» 26 مرداد برگزار می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری همایش «قدم‌های آسمانی» در روز 26 مردادماه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست هماهنگی برگزاری نخستین همایش ملی مسئولین مواکب اربعین وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه(قدم‌های آسمانی) امروز ۲۲ مردادماه در بقعه شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست اظهار کرد: اربعین حسینی کهکشانی بوده که خداوند متعال در آسمان تشیع قرار داده است و ما می‌توانیم با این کهکشان راه سعادتمندی را بهتر پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه حماسه اربعین، نماد دیپلماسی تشیع است، گفت: در راهپیمایی اربعین حسینی یک همگرایی بین آزادی‌خواهان جهان بوجود می‌آید؛ راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، کنگره بزرگی بوده که از مراسم حج هم وسیع‌تر و پرجمعیت‌تر است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: ظرفیت‌های کالبدی، انسانی و انگیزه‌های معنوی در سازمان اوقاف و امور خیریه برای نقش‌آفرینی در حماسه اربعین حسینی کم نظیر است؛ اوقاف با توجه به ظرفیت‌هایی مثل امامزادگان و وقف، بیش از گذشته می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی داشته باشد.

معممی‌مقدم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مختلف از ابتدای سال 1401 برای اربعین حسینی، یادآور شد: از ابتدای سال 147 جلسه تخصصی با حضور نمایندگان اعتاب، ستاد بازسازی عتبات، مدیران کمیته‌های فرهنگی و محورهای یازده‌گانه که سازمان اوقاف و امور خیریه خدمت‌رسانی می‌کند، برگزار شده است؛ باید برای آخرین هماهنگی‌ها، ارائه دستورالعمل و ابلاغ سیاست‌های مدیران همایش موکب‌داران برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: بر این اساس نخستین همایش ملی مسئولین مواکب اربعین وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان همایش قدم‌های آسمانی با حضور موکب‌داران و برخی مسئولین روز چهارشنبه 26 مردادماه در بقعه شیخ صدوق شهرری برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: ما برای کمک به عزاداران حسینی، رویکردمان موکب‌یاری به جای موکب‌داری است؛ ما نباید مجری باشیم بلکه باید به تسهیل‌گری بپردازیم.

در ادامه این نشست، نمایندگان معاونت‌ها و ادارات کل سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای هرچه بهتر برگزار شدن همایش «قدم‌های آسمانی» پرداختند.

انتهای پیام
captcha