دیدار مسئولان سپاه کهگیلویه با متولی حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت
کد خبر: 4077938
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

دیدار مسئولان سپاه کهگیلویه با متولی حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت

در آستانه سومین سالگرد بنیانگذار حوزه علمیه دهدشت، حجت‌الاسلام آمیراحمد تقوی‌مقدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه به همراه جمعی از سبزپوشان با متولی حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار مسئولان سپاه کهگیلویه با متولی حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد،در آستانه سومین سالگرد بنیانگذار حوزه علمیه دهدشت، حجت‌الاسلام آمیراحمد تقوی‌مقدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه به همراه جمعی از سبزپوشان با حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی‌مقدم متولی و حجت‌الاسلام عبدالله حق‌جو، مدیر حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت امروز، 23 مردادماه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، علی اصغر پوربهشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه و حجت‌الاسلام باقری راد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، مرحوم آیت‌الله میراحمد تقوی‌مقدم را از چهره‌های معنوی، ماندگار، اثرگذار، متنفذ در استان کهگیلویه‌وبویراحمد و جنوب کشور عنوان کردند که آثار و برکات متعددی برای این منطقه و خاصه استان داشته است.

پوربهشت، حوزه علمیه را دارای ظرفیتی بالا در عرصه ی تنویر اذهان، آگاهی بخشی و جهاد تبیین خوانده و در این زمینه خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان این حوزه خاصه حجج اسلام تقوی مقدم و حق‌جو با ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه شدند.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی‌مقدم، متولی حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت نیز بیان کرد: پاسداران و طلاب از دنیاگرایی پرهیز کنند و خواستار اتخاذ تدابیر خود مراقبتی و خودحفاظتی نسبت به مادی‌گرایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مصرعی از صائب تبریزی «پرتو خورشید را آیینه رسوا می‌کند»، افزود: اگر افرادی در بدنه سپاه پاسداران و حوزه‌های علمیه نفوذ کنند یا دچار لغزش شوند، باعث آسیب‌رسانی جدی به این نهادهای مقدس و مؤثر خواهند شد.

متولی حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت اضافه کرد: نیروهای محافظ و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی نظیر سپاه پاسداران و حوزه‌های علمیه باید مواظب نفوذ، مادی‌گرایی و لغزش باشند و بیش از پیش بر نفس خود احاطه و تسلط داشته باشند.

حجت‌الاسلام تقوی‌مقدم با اشاره به اینکه ما وارث افرادی غیرعادی و غیرمعمول به نام شهدا هستیم تصریح کرد: باید برای پیاده سازی اهداف آنها تلاش کنیم و خداوند توفیق دهد تا درراه خدمت به مردم و نظام هیچ‌گاه نلغزیم.

وی تصریح کرد: استان ما و منطقه ما، محروم است اما بسیاری از مشکلات و محرومیت‌ها ناشی از ضعف تدبیر و عدم قاطعیت و مدیریت است و رسیدگی به کارها و پاسخ‌گویی به درخواست‌های معمول مردم در ادارات و نهادها نباید طولانی شود.

متولی حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت با اشاره به ساختار عشایری منطقه، ابراز کرد: بایستی نسبت به پاسخ‌گویی و رسیدگی به وضعیت و درخواست‌های معمول مردم تسریع شود و مسئولان هم مؤظف شوند که نسبت به انجام وظایف و خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند.انتظار می‌رود که سپاه پاسداران با بیان تذکرات و یادآوری های اثر گذار، از حضور مدیران فشل و ناکارآمد جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام تقوی‌مقدم خواستار خدمت‌رسانی بیش از پیش مسئولان و رسیدگی به نیازهای مردم و حل مشکلات آنها در تخریب‌های ناشی از سیلاب‌های اخیر شد و افزود: مسئولان با انگیزه بالا و روحیه جهادی و انقلابی برای حل مشکلات مردم منطقه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به نیازهای مردم و تامین خدمات‌رسانی به مردم نباید به تعویق انداخته شود، اضافه کرد: مسئولان نسبت به تجهیز شهرستان به ابزار و تجهیزات اقدام کنند تا در زمان وقوع مشکلات، حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها، از این ابزار برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

این روحانی فعال استان کهگیلویه‌وبویراحمد در ادامه با بیان اینکه اماکن متبرکه محل حضور مرد متدین هستند، خواستار تامین بیش از پیش امنیت در این اماکن شد و بیان کرد: انتظار می‌رود که قرارگاه خاتم‌الانبیا نسبت به حل مشکلات مردم منطقه که به علت بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب متحمل ضرر و زیان‌هایی شده و شالیزارهای آنها دچار آسیب شده است، سریع‌تر وارد عمل شود.

حجت‌الاسلام تقوی‌مقدم با اشاره به اینکه هم‌اکنون یگانگی و وحدت میان سپاه پاسداران و حوزه‌های علمیه بیش از همیشه هست و هیچ‌گونه دوگانگی میان رسالت و هدف سپاه پاسداران و حوزه علمیه وجود ندارد، ابراز کرد: سپاه و حوزه یک راه مشترک به یک هدف مشترک دارند. یکی از وظایف حوزه علمیه ولیعصر(عج) دهدشت، ارجاع درخواست‌ها و نیازهای مردم به این نهاد مقدس برای برآورده شدن است.

وی از حجت‌الاسلام حق‌جو به عنوان شخصیتی اثرگذار و مایه برکت برای شهرستان کهگیلویه یاد کرده و اظهار کرد: حجت‌الاسلام حق‌جو در بسیاری از اوصاف و خصوصیات، نماد تعهد و صلابت، نشانه، شاگرد و یادگار مرحوم میراحمد تقوی‌مقدم است و همواره اثر تربیتی ایشان بر طلاب محسوس و ملموس است.

یادآور می‌شود، فرمانده ناحیه مقاومت بسیح شهرستان کهگیلویه به همراه جمعی از همکاران قبل از این دیدار، با حضور بر آرامگاه آیت‌الله آمیراحمد تقوی‌مقدم به قرائت فاتحه پرداختند.

انتهای پیام
captcha