طرح آل خلیفه برای مقابله با افزایش جمعیت شیعه در بحرین
کد خبر: 4079174
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

طرح آل خلیفه برای مقابله با افزایش جمعیت شیعه در بحرین

رژیم آل خلیفه در بحرین در راستای مقابله با افزایش جمعیت شیعه در این کشور پروژه یهودی‌سازی منامه را دنبال می‌کند.

به گزارش ایکنا، وبسایت مرآة البحرین در گزارشی پیرامون سیاست‌های ضد شیعی حکومت در بحرین نوشت: در اواخر سال 2006، سلمان بن هندی، استاندار المحرق، سخنانی را مطرح کرد که با مخالفت بسیاری روبرو شد. او موافقت استانداری را برای هرگونه فروش املاک در المحرق به عنوان یک پیش شرط مطرح کرد.

در این گزارش آمده است: پس از ورود جمعیت الوفاق به پارلمان، این موضوع از وزیر دادگستری و امور اسلامی و نیز مسئولان دستگاه‌های ذی ربط پیگیری شد که در نتیجه وجود چنین شرطی تکذیب شد. هرچند که در سال‌های بعد آنچه که رخ داد خلاف این موضوع را ثابت می‌کرد.

این گزارش با اشاره به سیاست‌هایی که برای منع فروش املاک به شیعیان دنبال می‌شود، می‌افزاید: سازمان نقشه‌برداری و ثبت اسناد زمین سال‌هاست تصمیماتی را اجرایی می‌کند که براساس آن در بسیاری از مناطق بحرین از فروش املاک به شیعیان جلوگیری می‌شود.

این گزارش ادامه می‌دهد: هدف از همه این تصمیمات، به زعم خودشان، «حفظ ماهیت جمعیتی» مناطق است که در واقع به معنای پایان دادن به حضور شیعیان یا جلوگیری از گسترش حضور شیعیان در برخی مناطق است. براین اساس در حال حاضر شیعیان از مالکیت در المحرق، البسیتین، قلالی، الحورة، القضیبیة، البدیع و به طور کلی استان جنوبی باز داشته می‌شوند.

در بخش دیگری از این گزارش درباره سیاست‌های آل خلیفه در منامه پایتخت این کشور، آمده است: چشم حاکمیت در بحرین همیشه به منامه، پایتخت بوده است. منامه معضلی حقیقی برای خاندان حاکم در بحرین بوده و برگزاری مراسم مذهبی شیعیان، از جمله مراسم عاشورا، باعث نگرانی آنها می‌شده است. چرا که نشان دهنده هویت شیعی این شهر است. از همین رو تلاش آل خلیفه بر این است که شیعیان در مناطقی که حضور داشته محدود شده و اجازه توسعه جغرافیایی به آنها داده نمی‌شود. ضمن اینکه از سال‌ها قبل برنامه‌هایی مثل ساخت کلیساهای مسیحی، معابد مربوط به هندوها و حتی ایجاد محله یهودی - موضوعی که پس از امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی علنی شده است - درحال دنبال شدن است.

انتهای پیام
captcha