افزایش مخالفت‌های جهانی با تعطیلی 7 نهاد فلسطینی در کرانه باختری
کد خبر: 4079199
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

افزایش مخالفت‌های جهانی با تعطیلی 7 نهاد فلسطینی در کرانه باختری

اتحادیه اروپا و واشنگتن در موضع‌گیری‌هایی با بسته شدن 7 نهاد فلسطینی در کرانه باختری به وسیله نظامیان رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده مبنی بر سوء استفاده سازمان‌های فلسطینی از بودجه اتحادیه ثابت نشده است و این اتحادیه متعهد به ادامه حمایت از سازمان‌های جامعه مدنی فلسطینی است.

این مطلب در بیانیه‌ای و پس از آن از سوی این دفتر منتشر شد که هیئتی متشکل از نمایندگان اتحادیه از 7 سازمان فلسطینی در شهر رام الله در کرانه باختری که از سوی اسرائیل بسته شده، بازدید کردند.

بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا متعهد به پایبندی به قوانین بین‌المللی و ادامه حمایت از سازمان‌های جامعه مدنی است که در ترویج قوانین بین‌المللی، حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک نقش ایفا می‌کنند.

کشورهای اروپایی شامل بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئد همکاری خود را با این موسسات متوقف کرده بودند، اما در 11 ژوئیه و به دلیل ناکافی بودن شواهد علیه ادعای اسرائیل، اعلام کردند که به همکاری با آن‌ها ادامه خواهند داد.

وزارت خارجه آمریکا هم روز پنجشنبه ممانعت اسرائیل در کار سازمان‌های جامعه مدنی فلسطینی را محکوم کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: واشنگتن از بستن دفاتر سازمان‌های مدنی فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی نگران است و خواستار آن است که جامعه مدنی بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.

سازمان‌های مورد نظر در منطقه‌ای تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر هستند.

روزنامه اسرائیلی هآرتس هم درباره بسته شدن 7 نهاد فلسطینی اعلام کرد که تصمیم بنی گانتز در این زمینه در پرتو رقابت بزرگ بین احزاب اسرائیلی برای کسب کرسی‌های کنست برای انتخابات آتی اتخاذ شده است. آنچه گانتز انجام داده بدین خاطر است که او به دنبال نخست وزیری در کابینه آینده است.

روز پنجشنبه، ارتش اشغالگر اسرائیل 7 سازمان غیردولتی فلسطینی را پس از یورش به مقر آنها در شهر رام الله تعطیل کرد.

سال گذشته، مقامات اسرائیلی تصمیم به بستن 6 مؤسسه از این مؤسسات با ادعای تروریستی بودن گرفتند و پس از افزودن یک موسسه به این لیست، دوباره آن‌ها را تعطیل کردند.

7 سازمانی که مورد حمله و تعطیلی قرار گرفتند عبارتند از: موسسه الضمیر برای مراقبت از زندانیان و حقوق بشر، موسسه الحق، مرکز تحقیقات و توسعه بیسان، اتحادیه کمیته‌های زنان، بنیاد کمیته‌های فعالیت بهداشتی، اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی و جنبش بین المللی دفاع از کودکان - شعبه فلسطین.

انتهای پیام
captcha