استقرار دبیرخانه کشوری درس قرآن و معارف اسلامی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4082399
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

استقرار دبیرخانه کشوری درس قرآن و معارف اسلامی در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد از استقرار دبیرخانه راهبری کشوری کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش قرآن و معارف اسلامی دوره اول متوسطه برای اولین بار در آموزش و پرورش استان خبر داد.

نشست کمیته تخصصی استقرار دبیرخانه راهبری کشوری درس آموزش قرآن و معارف اسلامی دوره متوسطه اول در استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی عزت‌خواه، مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 9 شهریورماه در نشست کمیته تخصصی استقرار دبیرخانه راهبری کشوری درس آموزش قرآن و معارف اسلامی دوره متوسطه اول در استان، اظهار کرد: قرآن نه به عنوان یک کتاب درسی، بلکه کتاب زندگی است و استقرار دبیرخانه این کتاب ارزشمند برای اولین بار در استان کاری ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید محتوا و استفاده از ظرفیت‌های ائمه جمعه، صاحب‌نظران و دبیران تخصصی درس قرآن و معارف اسلامی در دبيرخانه مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید تا قبل از بازگشایی مدارس و در پروژه مهر فعالیت‌های کمیته راهبری کیفیت‌بخشی درس آموزش قرآن و معارف اسلامی به خوبی تبیین شود تا بتوانیم در طول سال تحصیلی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: تبیین الگوهای مشارکتی معلمان در راهبردهای آموزشی، اشاعه روش‌های تلفیق قرآن و معارف به یکدیگر، همکاری با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و دفتر تالیف کتب درسی، شناسایی و بهره‌گیری از اساتید و منابع معتبر در زمینه قرآن و معارف اسلامی جهت پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات معلمان و بسط، گسترش و اشاعه تجارب و دستاوردهای موفق معلمان از مهم‌ترین اهداف دبیرخانه کشوری درس قرآن و معارف اسلامی است.

همچنین، محمد جمالی‌آرند، معاون آموزش متوسطه اداره‌‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به نقش پشتیبانی علمی ـ موضوعی دبیرخانه‌های راهبری دروس، از پیگیری و تلاش برای استقرار دبیرخانه در دوره دوم متوسطه در استان خبر داد.

همچنین، داوود نیک‌بخت، رئیس گروهای آموزشی و کیفیت‌بخشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش کشوری دبیرخانه درس قرآن و معارف اسلامی در آذرماه خبر داد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت معلمان پرتلاش و توانمند، نخبگان و فضای مجازی برای استمرار استقرار این دبیرخانه در استان برنامه‌ریزی اصولی و مدون داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha