نبود مکان مستقل؛ مهم‌ترین مشکل مؤسسه ریحانه‌الفرقان سپیدار
کد خبر: 4082721
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳

نبود مکان مستقل؛ مهم‌ترین مشکل مؤسسه ریحانه‌الفرقان سپیدار

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه‌الفرقان سپیدار از توابع بویراحمد گفت: نداشتن مکان مشکل اصلی این مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی است، ضروری است مسئولان و خیران در این زمینه کمک کنند.

کلاس قرآنسیده‌زینب خلق‌اصل، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه‌الفرقان سپیدار از توابع بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: این مؤسسه تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت 8 مربی در بخش پسران و دختران خردسال و بزرگسال آغاز به‌کار کرد. 6 نفر از مربیان مؤسسه عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

وی برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی تلاوت، اردوهای زیارتی و سیاحتی، علمی، شناخت آسیب‌های اجتماعی در خانواده و جوانان، محفل انس با قرآن، شناخت آسیب‌های اجتماعی در خانواده در حسینیه بیت‌العباس(ع) سپیدار با موضوع آموزش قرآن توسط محسن رضایی و تجلیل از 5 فعال قرآنی در این برنامه، روخوانی، روانخوانی، قرائت، صوت و لحن، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، حفظ جزء 30 و اهدای جوایز و ساق دست جهت فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب را از برنامه‌های اجرایی این مرکز بیان کرد.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به مشکل اصلی مؤسسه، گفت: این مؤسسه به علت نداشتن مکان و تجهیزات کافی از جمله فرش، کامپیوتر، لوازم گرمایشی و سرمایشی کلاس‌های آموزشی خود را در مکان‌های مختلف از جمله حسینیه، مدرسه، پایگاه بسیج و یا منازل شخصی برگزار می‌کند.

خلق‌اصل با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با خیران، تصریح کرد: تاکنون هیچ کمکی از سوی خیران انجام نشده است و درخواست داریم مسئولان و خیرین برای ادامه فعالیت‌های این مرکز حمایت‌های مالی و معنوی داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال مردم سپیدار از کلاس‌های فرهنگی ـ قرآنی مؤسسه، یادآور شد: باتوجه به اینکه سپیدار روستاهای زیادی دارد، لذا ضرورت دارد دوره‌های آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانواده در این بخش برگزار شوند.

انتهای پیام
captcha