تجلیل از 2700 کودک حافظ قرآن در مصر
کد خبر: 4084805
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

تجلیل از 2700 کودک حافظ قرآن در مصر

مردم روستای «الکرمه» وابسته در استان «غربیه» مصر، در مراسمی از دو هزار و هفتصد کودک حافظ قرآن کریم در سنین مختلف تجلیل کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، مردم روستای «الکرمه» وابسته به مرکز «السنتا» در استان «غربیه» مصر، در مراسمی از کودکان حافظ قرآن کریم در سنین مختلف تجلیل کردند.

والدین این کودکان جشن بزرگی را با حضور 2700 دختر و پسر از روستا برگزار کردند و تاج‌های کاغذی بر سر بچه‌ها گذاشتند و راهپیمایی بزرگی در خیابان‌های روستا در میان تشویق روستاییان و والدین بچه‌ها برگزار کردند.

بچه‌ها با همراهی برگزارکنندگان این مراسم برای شرکت در مراسم تکریم به سالن بزرگی در روستا روستا رفتند که با حضور شیخ محمد احمد الخشت، قاری رادیو قرآن کریم مصر همراه بود.

به این کودکان به پاس حفظ قرآن کریم و قدردانی از والدین و اولیای آنها که کودکان را در حفظ کتاب خدا یاری رساندند، لوح تقدیر و تا 500 پوند مصر جوایز مالی اهدا شد.

عبدالعزیز الاجدر، یکی از اهالی این روستا گفت که دو خانواده در کشور کویت، هزینه‌های این مراسم و همچنین جوایز اهدایی به کودکان را تأمین کردند.

وی با اشاره به اینکه شیخ محمود محمد الخشت، قاری بزرگ رادیو قرآن کریم در بین شنوندگان به تلاوت‌ آیاتی از قرآن پرداخت گفت: این مراسم شاهد تجلیل از 2700 نفر از حافظان قرآن کریم در تمامی سطوح بود و در میان تجلیل‌شدگان یک بانوی 65 ساله حافظ قرآن حضور داشت.

الاجدر خاطرنشان کرد: شادی و نشاط بر چهره کودکان و خانواده‌های آنان دیده می‌شود و این مراسم باعث افزایش روحیه کودکان و تشویق آنها به حفظ قرآن کریم می‌شود.

انتهای پیام
captcha