شرکت‌های ژاپنی، مترصد فرصت‌های تجاری در بازار حلال
کد خبر: 4084899
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

شرکت‌های ژاپنی، مترصد فرصت‌های تجاری در بازار حلال

مدیر پروژه سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) گفت: شرکت‌های ژاپنی به دنبال فرصت‌های تجاری برای ورود به بازار حلال جهان اسلام هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از  سان دیلی، لیم ین یی، مدیر پروژه سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) از علاقه‌مندی شرکت‌های ژاپنی برای ورود به بازار جهانی حلال خبر داد.

او در مصاحبه‌ای گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی 2022 (MIHAS) علاقه زیادی را برای محصولات غذایی ژاپنی دارای گواهی حلال ایجاد کرده است و خریداران زیادی به دنبال مواد غذایی و مواد اولیه ژاپنی هستند.

او افزود: امسال در مقایسه با رویداد قبلی MIHAS در سال 2019 که جترو قبل از همه‌گیری در آن شرکت کرده بود، علاقه بیشتری به محصولات ژاپنی نشان داده شد.

وی گفت: جترو در MIHAS 2021 شرکت نکرد زیرا در قالب مجازی ترکیبی برگزار شد و در سال 2020 به دلیل لغو نمایشگاه تجاری نتوانست در آن حضور پیدا کند.

لیم افزود: طبق گفته برخی از واردکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد غذایی در مالزی، تقاضای بازار برای غذای ژاپنی در حال افزایش است اگرچه مصرف‌کنندگان اصلی محصولات غذایی ژاپنی، مالزیایی‌های ثروتمند چینی‌تبار هستند.

او گفت: همچنین هدف قرار دادن بازار طبقه متوسط که عمدتاً از مصرف‌کنندگان مالایی بوده و حدود 70 درصد از جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند، برای گسترش بیشتر بازار محصولات غذایی ژاپنی ضروری است.

فعالان صنعت حلال مالزی نیز  به دنبال سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها برای همکاری در تحقیق، توسعه و تأسیسات تولید هستند.

او گفت: ما از ورود محصولات غذایی حلال ژاپنی به مالزی و بازار جهانی مسلمانان، از طریق معرفی محصولات، ارائه نمونه‌های غذا برای  امتحان کردن و کسب‌وکارهای آنلاین حمایت می‌کنیم.

لیم گفت: با توجه به اینکه مالزی از اول آوریل محدودیت‌های کرونایی را کاهش داد و رستوران‌ها بدون محدودیت در ساعات کار مشغول به فعالیت شدند، تقاضای دوباره برای مواد اولیه برای محصولات غذایی ژاپنی مشاهده می‌شود.

خریداران بالقوه موجود و جدید، عمدتاً واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان، به مارک‌های معروف ژاپنی مانند سس چاشنی حلال داشی و همچنین تولید محصولاتی مانند نودل، بیسکویت، نوشیدنی و غیره علاقه دارند.

او گفت: خریداران همچنین علاقه خود را به آرد برنج بدون گلوتن و بدون افزودنی برند محبوب ژاپنی Ueman Ryoshoku Seifunsho نشان می‌دهند. همچنین یک نوع چاشنی بدون الکل مشتق از سرکه برنج شیرین با استقبال رستوران‌ها روبه‌رو شده است. او گفت: همه این محصولات دارای گواهی حلال هستند.

وی افزود: خریداران همچنین به دنبال تنقلات و شیرینی‌های حلال ژاپنی برای عرضه به فروشگاه‌های خرده‌فروشی، فروشگاه‌های اینترنتی و فروشندگان تجارت الکترونیک و چاشنی حلال برای عرضه به رستوران‌ها هستند.

جترو ​​در نمایشگاه چهار روزه MIHAS، بزرگترین رویداد تجارت حلال جهان که از 7 تا 10 سپتامبر (16تا 19 شهریور) برگزار شد، شرکت کرد و 24 محصول غذایی دارای گواهی حلال از هشت شرکت ژاپنی را به نمایش گذاشت. 

انتهای پیام
captcha