وقتی خیرین همراه جهادگران می‌شوند
کد خبر: 4086880
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

وقتی خیرین همراه جهادگران می‌شوند

یک روحانی جهادی در همدان با بیان اینکه اغلب فعالیت‌های ما در سه کارگروه درمانی، عمرانی و معیشتی می‌گنجد، گفت: تلاش کرده‌ایم فعالیت‌هایمان به‌ویژه در منطقه محروم خضر با همکاری خیرین سمت و سوی فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال به خود بگیرد.

علی حسینی روحانی جهادی همدانحجت‌الاسلام علی حسینی از روحانیون جهادی که فعالیت‌های اجتماعی زیادی در مناطق حاشیه شهر همدان به همت خیران و دانشجویان بسیجی انجام می‌دهد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه از سال ۹۴ روحانی منطقه خضر هستم، اظهار کرد: به لطف خداوند و با همکاری خیرین توانسته‌ایم پایگاه سلامت اجتماعی را در پنج منطقه از شهر همدان راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم فعالیت‌هایمان به‌ویژه در منطقه محروم خضر با همکاری خیرین سمت و سوی فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال به خود بگیرد، افزود: اغلب فعالیت‌های ما در سه کارگروه درمانی، عمرانی و معیشتی می‌گنجد.

حسینی درباره کارگروه درمانی تصریح کرد: این کارگروه مختص منطقه خضر نیست بلکه در سایر مناطق محروم شهر همدان هم اجرا می‌شود. در زمینه درمان اردوهای جهادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همراه یک یا دو تن از اساتید آنها برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم شکل می‌گیرد. سال گذشته با همکاری این گروه جهادی توانسته‌ایم بیش از ۲۵۰ نفر از اهالی منطقه خضر را تحت پوشش خدمات درمانی دندانپزشکی همچون عصب‌کشی، روکش و ترمیم دندان قرار دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه منوچهری نیز ۱۵ نفر از اهالی این منطقه ویزیت دندانپزشکی شدند، اما به علت عدم همکاری برخی نهادها ویزیت آنها کامل نشد. این خدمات کاملا رایگان برای مردم محروم و حاشیه شهر همدان انجام و هزینه‌های آن توسط خیرین پرداخت می‌شد.

این روحانی جهادگر گفت: تا پیش از سال ۱۴۰۰ فضایی از بیمارستان مباشر به‌صورت دو روز در هفته در اختیار این گروه جهادی برای ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم محروم قرار گرفته بود که متأسفانه پس از تغییر مدیریت و کادر درمان دانشکده علوم پزشکی همدان ارائه خدمات در این مکان متوقف شد.

حسینی اظهار کرد: با این حال این گروه جهادی بیکار نماند و کارهای عمرانی برای ایجاد یک فضای مستقل با حمایت جمعی از خیران را دنبال کردیم که تاکنون نزدیک به 80 درصد از این پروژه دنبال شده و در صورت آماده‌سازی آن، مشکلی در تأمین تجهیزات نخواهیم داشت و خدمت‌رسانی در زمینه پزشکی و دندانپزشکی در مناطق محروم همدان را دنبال خواهیم کرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های خود در کارگروه عمرانی اشاره کرد و گفت: در این کارگروه تعمیر، بازسازی و به ندرت ساخت منازل مسکونی را برای محرومان پیگیری می‌کنیم که محدودیت مکانی ندارد و در هر جای شهر که محرومین مستقر باشند و نیاز به کمک داشته باشند برایشان انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: تاکنون در شهرستان قروه، مهاجران، خضر، ۵۰ متری رضوان تعمیر و بازسازی چندین منزل را داشته‌ایم و در روستای همه کسی نیز ساخت یک واحد منزل مسکونی را پیگیری کرده‌ایم.

حسینی گفت: معمولا معمار و بنا از بچه‌های مسجد هستند که به‌صورت جهادی وارد کار می‌شوند و منابع مالی نیز از طریق خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد امام خمینی(ره) تأمین می‌شود.

این روحانی جهادگر درباره کارگروه معیشتی نیز بیان کرد: ۱۳۵ خانواده فقط از منطقه خضر تحت پوشش کارگروه معیشتی هستند که هر ۴۵ روز یک بار بسته‌های معیشتی در قالب برنج، گوشت، روغن و سایر لوازم غذایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی همچنین ادامه داد: پنج مرکز پایگاه سلامت اجتماعی زیر نظر تبلیغات اسلامی در مناطقی چون منوچهری، دیزج، کوی گلستان، خضر و چراغ قرمز راه‌اندازی شده است که نوع فعالیت این پایگاه‌ها با توجه به پتانسیل‌های مردمی هر منطقه شکل می‌گیرد، چراکه این فعالیت‌ها کاملا مردمی است.

انتهای پیام
captcha