تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر مبارزه با نژادپرستی
کد خبر: 4087196
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر مبارزه با نژادپرستی

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی تأکید کرد: نژادپرستی نقش بسیار مهمی در تحرک اقدامات خشونت‌آمیز و درگیری بین گروه‌های مختلف یک جامعه و کشورهای مختلف داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)،‌ نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد که نژادپرستی نقش عمده‌ای در تحریک خشونت و درگیری بین گروه‌های جوامع و کشورهای مختلف ایفا می‌کند.

وی به مناسبت روز جهانی صلح که مصادف با 21 سپتامبر هر سال است، گفت: شورای همکاری خلیج فارس از مشارکت جامعه جهانی در بزرگداشت این روز خرسند است. زیرا صلح علاوه بر سازگاری با آموزه‌های دین اسلام راستین ما که عمدتاً بر اصل همزیستی و تحقق صلح پایدار بین ملت‌ها استوار است، ارزشی اساسی و نگرشی ثابت به سیاست‌ها و قوانین کشورهای عضو است و خواستار پرهیز از جنگ و کنار گذاشتن درگیری ها و هر نوع و اشکالی از افراط‌گرایی است.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت که نژادپرستی نقش عمده‌ای در تحریک خشونت و درگیری‌ها بین گروه‌های جامعه و کشورها، به‌ویژه موارد مرتبط با سخنان نفرت‌انگیز و تحقیر ادیان و مقدسات و نژادپرستی مبتنی بر تبعیض فرقه‌ای و قومیتی ایفا می‌کند.

نایف فلاح مبارک الحجرف از الحاق همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به کنوانسیون بین‌‌المللی رفع کلیه اشکال تبعیض نژادی و تلاش‌ها و اقدامات ارائه شده توسط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای ریشه‌کن کردن آن ابراز خرسندی کرد.

وی به نقش تاریخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تلاش‌های دائمی آن‌ها برای دستیابی به صلح و ثبات در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرده و افزود: این نقش در اتخاذ ابتکارات فراوان در راستای حل و فصل مناقشات به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز، تقویت رویکرد میانجی‌گری، حمایت از همه ابتکارات با هدف برقراری صلح، تلاش برای یافتن راه حل‌های پایدار، عادلانه و همه جانبه برای درگیری‌هایی نمود پیدا می‌کند که جهان در حمایت از مبانی مشروعیت بین‌المللی شاهد آن است.

دبیرکل شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس در پایان گفت: صلح باید یکی از مهم‌ترین تلاش‌هایی باشد که امت‌ها و ملت‌ها آرزوی آن را دارند، زیرا بهترین راه حل برای رسیدگی به درگیری‌ها و ایجاد ثبات پایدار و نیز دستیابی به رفاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مردم بوده و در نتیجه تنها ضامنی است که صلح، امنیت و عدالت بین‌المللی پایدار و دائمی را محقق می‌کند.

انتهای پیام
captcha