بیش از 5هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون راهی عراق شدند
کد خبر: 4087233
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

بیش از 5هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون راهی عراق شدند

فرماندار شهرستان تایباد گفت: طی چهار روز گذشته، ۵۷۴۰ زائر افغانستانی جهت شرکت در مراسم پایانی ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران و راهی عراق شدند.

زائران پیاده دهه پایانی ماه صفرمهدی دونده، فرماندار تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: طی چهار روز گذشته، ۵۷۴۰ زائر افغانستانی جهت شرکت در مراسم پایانی ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران و راهی عراق شدند. این تعداد زائر در قالب کاروان‌های زیارتی، به وسیله ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جهت عزیمت به عتبات عالیات راهی مرزهای عراق شدند.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر اعضای ستاد اربعین شهرستان تایباد از زائران افغانستانی در طول این مدت، بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی، هلال احمر، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، راهداری، مجموعه اقتصادی گمرک، اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی و... در دو موکب‌ امام رضا(ع) و پیامبر اعظم(ص) مستقر در مرز دوغارون در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند.

دونده تصریح کرد: هرچه به روزهای پایانی صفر نزدیک می‌شویم، استقبال زائران افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق بیشتر می‌شود، امروز مرز دوغارون گذرگاه ورود ۲۲۴۰ زائر افغانستانی بود.

وی مطرح کرد: روزانه بیش از ۷۰ نفر خادم اباعبدالله الحسین(ع) با شور و اشتیاق به صورت داوطلبانه در موکب‌های مستقر در مرز دوغارون در حال خدمت رسانی به زوار افغانستانی روزهای پایانی ماه صفر هستند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان خاطرنشان کرد: ستاد اربعین شهرستان کلیه تمهیدات جهت ورود زائران افغانستانی به کشور از طریق مرز دوغارون را انجام داده‌اند و تا آخرین نفر زوار خدمات رسانی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: زائران پس از ورود به ایران و طی کردن مراحل ابتدایی بازرسی و گذرنامه در حسینیه سردار شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در دوغارون خدمات پذیرایی و رفاهی دریافت می‌کنند و این خدمات از صبح الی شب به صورت یکسره ارائه می‌شود.

فرماندار شهرستان تایباد اظهار کرد: ستاد اربعین مستقر در مرز دوغارون خدماتی از قبیل خدمات فرهنگی، اسکان، بهداشتی و حمل‌‌ونقل زائران را در محل موکب‌ها ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha