رویکردهای گشت ارشاد مورد تجدیدنظر قرار گیرد
کد خبر: 4087531
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

رویکردهای گشت ارشاد مورد تجدیدنظر قرار گیرد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی معتقد است که شاید نیاز باشد رویکردهای حوزه پیشگیری نیروی انتظامی در گشت ارشاد مورد تجدیدنظر و به‌روزرسانی قرار گیرد و مدل‌های جدید دیگری برای این موضوع درنظر گرفته شود.

فاطمه محمدبیگی

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: بیش از ۱۶ قانون در حوزه عفاف و حجاب در کشور داریم که مربوط به حوزه زیست عفیفانه است.

وی ادامه داد: قوانین متعددی از مجلس شورای اسلامی و مصوباتی از شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد اما در میدان عمل امروز از حدود ۳۴ دستگاهی که مسئولیت دارند متأسفانه اغلب دستگاه‌ها کم کاری داشته و برخی نیز ترک فعل دارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کم‌کاری دستگاه‌های متولی باعث شده است تا عوارض بدحجابی و بدپوششی و مشکلات عدم آموزش مناسب دوران تحصیل یا تربیت کودکان و نوجوانان در حوزه عفاف و حجاب تبدیل به معضلات متعددی شود.

وی اشاره کرد: متأسفانه امروز معضلات حوزه عفاف و حجاب به شکل ناهنجاری‌های اجتماعی بروز پیدا کرده و شدت این ناهنجاری‌ها نیز باعث بروز مشکلات اخلاقی در جامعه، رواج طلاق، روابط نامناسب بین پسر و دختر و مشکلات اخلاقی و زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی چون عدم تمایل به ازدواج، اعتیاد، ایجاد زمینه برای طلاق عاطفی و گاه خیانت بین زوجین و رواج پدیده فرزندان طلاق و ناامنی عاطفی در خانواده‌ها شده است از این رو حساسیت‌های اجتماعی هم در این زمینه بالاست.

این مسئول بیان کرد: ضمن ضرورت در بحث گفتمان‌سازی در حوزه تربیتی عفاف و حجاب و آموزش کارهای ویژه در کشور شاید نیاز باشد رویکردهای حوزه پیشگیری نیروی انتظامی در گشت ارشاد هم مورد تجدیدنظر و به‌روزرسانی قرار گیرد و مدل‌های جدید دیگری برای این موضوع درنظر گرفته شود و یا روندهای موجود آسیب‌شناسی شده و راه‌حل‌های بهتری ازجمله استفاده از ابزار هنری و رسانه‌ای جدید ارائه شود.

وی تصریح کرد: قطعاً موضوع عفاف و حجاب آنقدر مهم است که آیات متعددی برای عفاف و حجاب در قرآن کریم در ۵ مرحله بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و احکام زیست‌عفیفانه در قرآن کریم آنقدر مسلم است که هیچ شکی برای لزوم دفاع از عفاف و حجاب باقی نمی‌ماند. احکام حجاب ازجمله احکام اجتماعی اسلام است و حجاب به عنوان میوه دین و برای حفظ سلامت اخلاقی و استحکام خانواده‌ها به وسیله وحی الهی نازل شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در اتفاقی که امروز در جامعه افتاده است ۲ موضوع خانم امینی و عفاف و حجاب را باید از هم جدا کنیم، به اتفاقی که برای خانم امینی افتاده است نیز رسیدگی حقوقی و قضائی می‌شود و قطعاً نتایج آن به اطلاع مردم عزیز ایران خواهد رسید.

وی تأکید کرد: از ۶ سال پیش در بنیاد ملی عفاف و حجاب اعلام کردیم که دشمن به‌دنبال فرهنگ اباهه‌گری و عفت‌گریزی است و بعدها دیدیم که عفت‌ستیزی را نیز طراحی کردند، بارها گفتیم که دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال استراتژی‌هایی با رنگ و لعاب زنانه و فروپاشی از درون خانواده هستند.

محمدبیگی در پایان بیان کرد: متأسفانه دستگاه‌های مجری و متولی در حوزه آموزش، اجرا و تربیت، ضعف و کم‌کاری دارند و اغلب گفته‌ها و تأکیدات خوب شنیده نشده است لذا نیازمند تغییر عملکرد برای بهبود سطح زیست‌عفیفانه در جامعه هستیم. همه ما مسئولیم؛ دولت و تمامی دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید پاسخگو باشند و مجلس به عنوان صدای مردم باید مطالبه‌گر و ناظر دقیق اجرای قوانین عفاف و حجاب باشد.

انتهای پیام
captcha