وحشت اسرائیل از کمپین ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
کد خبر: 4088449
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

وحشت اسرائیل از کمپین ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نتایج نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه آمریکا را که حاکی از افزایش حمایت آنها از جنبش‌های تحریم این رژیم است، نگران‌کننده خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، در شرایطی که رژیم اشغالگر با کاهش محبوبیت خود در میان حزب حاکم دموکرات در آمریکا به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر است، نظرسنجی اولیه وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا نشان داد که بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه در ایالات متحده به فراخوان برای پیوستن به جنبش بایکوت علیه اسرائیل دعوت شدند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 28 درصد از دانشجویان آمریکا از جنبش‌های تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و این امر باعث شد تا وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کند که با وضعیت نگران‌کننده‌ای مواجه است.

ایتامار آیچنر، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت، تأیید کرد که نخستین نظرسنجی از نوع خود که توسط وزارت امورخارجه اسرائیل در میان دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی انجام شد، با درک این موضوع بوده که جنبش‌های بایکوت ضد اسرائیل عمدتاً در مؤسسات دانشگاهی فعالیت می‌کنند و این اماکن از نظر اسرائیل، عرصه مهمی محسوب می‌شود.

اما این نظرسنجی نتیجه نگران‌کننده‌ای برای رژیم اشغالگر داشته است، اینکه 49 درصد از دانشجویان آمریکایی در معرض فراخوان برای تحریم اسرائیل بودند و به گفته وزارت خارجه اسرائیل، اکثر آنها از تحریم حمایت کردند.

بر اساس این نظرسنجی 56 درصد از کل دانشجویان آمریکایی از جنبش‌های بایکوت مطلع شده و 28 درصد از آن حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی به شکل تصادفی از 513 دانشجو انجام شده و با استفاده از پلت‌فرم Survey Monkey به دعوت آیدان رول، معاون وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از تلاش‌های وی برای افزایش حمایت از اسرائیل در ایالات متحده انجام شده است.

رول می‌گوید که این نتایج برای اسرائیل نگران‌کننده است و نهادهای BDS (دعوت‌کننده به بایکوت رژیم صهیونیستی) در تأثیر بر گروه‌های دانشجویان و در داخل محوطه دانشگاه‌ها موفق ظاهر شده‌اند.

انتهای پیام
captcha