مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت در آستانه تعطیلی
کد خبر: 4092151
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت در آستانه تعطیلی

مدیر مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت با ابراز گلایه از مسئولان در عدم حمایت از مؤسسات قرآنی، گفت: این مؤسسه به علت نبود مکان در آستانه تعطیلی است.

مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت

سکینه ابوسن، مدیر مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت از سال 91 تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت 3 مربی در بخش بانوان در رده‌های سنی خردسال تا بزرگسال راه‌اندازی شده است.

وی کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، تجوید، کارگاه آموزشی حجاب، احکام برای مادران و ویژه‌برنامه‌های مناسبتی را از برنامه‌های اجرایی برشمرد و افزود: هر کلاس این مؤسسه بیش از 150 نفر قرآن‌آموز داشت، ضمن اینکه بیش از 30 نفر حافظ قرآن از سوی مؤسسه تربیت شده است.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه بیش از 3 سال است که به علت نبود مکان، کلاس‌های قرآنی در روستاها، خانه‌های قرآنی و مساجد برگزار می‌شوند، اضافه کرد: اجاره‌ها بسیار سنگین است و به علت عدم حمایت مسئولان این مؤسسه در آستانه تعطیلی است، تجهیزات مؤسسه را در یک خانه شخصی قرار داده‌ایم و صاحب خانه هر ماه از نگهداری آنها عاجز است، ضمن اینکه وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز وجود ندارد.

ابوسن با بیان اینکه برای ترویج و تشویق قرآن‌آموزان از جیب شخصی هزینه‌هایی از جمله اهدای جوایز و حق الزحمه مربیان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: اکنون در توان مالی نیست که بتوان این کار را انجام داد لذا از خیرین انتظار داریم در این زمینه کمک کنند. متأسفانه اعتقادات مذهبی برخی از والدین نیز ضعیف شده که پیامدهای خوبی در آینده به دنبال ندارد.

وی در ادامه با اشاره به استعداد درخشان دهدشتی‌ها در زمینه حفظ قرآن، بیان کرد: تصمیم داشتیم مؤسسه حفظ شبانه روزی را راه‌انداری کنیم  تا جایی که قرآن‌آموزان مؤسسه موفق به حفظ جزء 7 و 8 شدند، اما به علت کمبود اعتبار و نبود مکان،  این تصمیم منتفی شد.

مدیر مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت به یکی از برنامه‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «هر صنف، یک کتابچه آیات قرآنی مربوطه» از جمله برنامه‌هایی است که در صورت تأمین اعتبار و داشتن مکان برای مؤسسه، محقق می‌شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی شهید الماسی دهدشت 21 مهرماه 1398 تعطیل شد و مجدد سال 99 دوباره فعالیت‌هایش را از سر گرفت.

سیده‌مهناز فاطمی‌اصل

انتهای پیام
captcha