یک‌هزار خانه قرآن در کهگیلویه‌وبویراحمد نیازمند حمایت جدی هستند
کد خبر: 4094624
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

یک‌هزار خانه قرآن در کهگیلویه‌وبویراحمد نیازمند حمایت جدی هستند

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه ۷۰ مؤسسه قرآنی و یک‌هزار خانه قرآنی در استان نیازمند حمایت جدی هستند، که ضرورت دارد این مراکز و خانه‌های قرآنی تقویت شوند، بیان کرد: همه توانمان را در حمایت از مؤسسات و مراکز قرآنی به‌کار خواهیم گرفت.

نشست استاندار با مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، سوم آبان‌ماه در نشست با مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت استان، اظهار کرد: علاوه بر مردم نهاد کردن فعالیت‌های قرآنی، دستگاه‌های فرهنگی باید حمایت جدی داشته باشند.توجه بیش از پیش به معارف قرآنی و تفسیر و تدبر در علوم دین و کشف مفاهیم ارزش‌های الهی از منابع دینی از نیازمندی‌های مهم جامعه دینی است.

وی با بیان اینکه با تمسک به قرآن بايد به ترويج ارزش‌های الهی بپردازیم، افزود: علوم قرآنی می‌تواند منشأ برکات خوبی در جامعه دینی باشد و بسیاری از نواقص و کمبودها را در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف مادی و معنوی جبران کند.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد حمایت شرکت‌ها، مشارکت مردم، خیرین و بخش خصوصی را در فراهم کردن بسترهای لازم برای علوم قرآنی امری مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: این مسئله مهم یک تکلیف است و ما باید بپذیریم که کارهای فرهنگی و قرآنی مردم محور هستند.

احمدزاده به ساماندهی و فعالیت بیش از پیش همه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و استفاده مطلوب از سهم اعتبارات فرهنگی و مالیات شرکت‌ها برای رونق معارف قرآنی تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه پای کار بیایند و مؤسسات و مراکز قرآنی را بیشتر و بهتر حمایت کنند.

وی به افزایش برنامه‌ها و فعالیت‌های علوم قرآنی و ترویج آن و افزایش نشست‌های قرآنی در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: باید قرآن محوری و توجه به ارزش‌های معنوی و الهی در صدر کارها قرار داده شود و برای تهیه و فراهم کردن زیرساخت‌های قرآنی برنامه میان مدت و دراز مدت داشت.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه قرآن بر همه چیز مقدم است و مهجور ماندن و بی اعتنا بودن به آن باعث ایجاد معضلات، مشکلات در عرصه‌های مختلف جامعه خواهد شد، تأکید کرد: توجه به قرآن بالاترین فرهنگ است.

احمدزاده با یادآوری به اینکه ۷۰ مؤسسه قرآنی و یک‌هزار خانه قرآنی در استان نیازمند حمایت جدی هستند و باید این مراکز و خانه‌های قرآنی تسری یابند و تقویت شوند، بیان کرد: آنچه که در توان داشته باشم همه جانبه در حمایت از مؤسسات و مراکز قرآنی به‌کار خواهم گرفت.

یادآور می‌شود، در این نشست که محمدظاهر سیاوش، مسئول هیات مدیره و سیدخدادوست موسوی‌سادات، مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت استان کهگیلویه‌وبویراحمد و دو نفر از نمایندگان مؤسسات قرآنی حضور داشتند، مشکلات و کمبودها مطرح و مورد بررسی استاندار قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha