مراقب باشیم اختلاف دیدگاه‌‎ها موجب دوقطبی‌های کاذب نشود
کد خبر: 4095374
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
در بیانیه‌های دانشگاهیان تأکید شده است؛

مراقب باشیم اختلاف دیدگاه‌‎ها موجب دوقطبی‌های کاذب نشود

جمعی از دانشگاهیان در بیانیه‌های جداگانه تأکید کرده‌اند مراقب باشیم اختلاف دیدگاه‌ها و نظرات در جامعه منجر به ایجاد دوقطبی‌های کاذب نشود.

مراقب باشیم اختلاف دیدگاه‌‎ها موجب دوقطبی‌های کاذب نشودبه گزارش ایکنا، یکی از نهادهایی که در رابطه با اتفاقات اخیر در کشور بیانیه صادر کرده  پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای است که در بیانیه آن آمده است:

امیرالمؤمنین علی(علیه‎السلام): إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ. فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ، وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ.

جز اين نيست، كه آغاز پيدايش فتنه‌‎ها پيروى از هواهاى نفسانى است و نيز بدعت‌‎هايى كه گذاشته مى‌‎شود، بدعت‌‎هايى بر خلاف كتاب خدا. آن‌گاه كسانى، كسان ديگر را در امورى كه مخالف دين خداست، يارى مى‌‎كنند. اگر باطل با حق نمى‌‎آميخت بر جويندگان حق پنهان نمى‌‎ماند و اگر حق به باطل پوشيده نمى‌‎گشت، زبان معاندان از طعن بريده مى‌‎شد.

آشوب‎‌‌های اخیر ثابت کرد استکبار جهانی با ابزار رسانه و فضای مجازی و از طریق عمال خارجی خود، منافقین کوردل، سلطنت‌‎طلب‌‎های جاهل و احمق، غرب‎گراها و خودفروخته‎‌‌های داخلی، مثل همیشه سیاست شبهه افکنی، تحریف حقایق، غبارآلود کردن فضا و سوء استفاده از احساسات پاک جوانان را برای تخریب وحدت ملی و ایجاد تقابل بین ملت و حاکمیت دنبال می‌کند.

امام خامنه‌‎ای(مدظله‎العالی): ”دشمن سه هدف مرحله‌ای و مقطعی را تعقیب می‌کند. اول، عبارت است از تخریب وحدت ملی؛ دوم، تخریب ایمان و باورهای کارساز و مقاومت‌بخش در دل مردم؛ سوم، تخریب آینده و روح امید در ذهن مردم.“

ظرفیت‌‎ها و فرصت‌های بی‎نظیر شکوفا شده‎ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تمام آمال و آرزوهای دشمن را برای خیمه زدن بر این مملکت صاحب‎الزمانی(عج) برای همیشه ناکام گذاشته است. اسکتبار جهانی و عمله‎های آن از جمله ضد انقلاب و برخی سلبریتی‎های خودفروخته و عاری از هرگونه عرق ملی، برای انکار و کتمان دستاوردهای عظیم و شگرف انقلاب اسلامی به هر حربه‎ای متوسل گردیده‎اند؛ و این معجزه‎ای جز عظمت و شکوه انقلاب اسلامی، فصل صدور انقلاب خمینی کبیر(ره) به اقصا نقاط جهان و گشودن دروازه‎‌‌های تمدن عظیم اسلامی به رهبری حضرت ولی عصر(عج) نیست.

کسب دستاوردهای مختلف در حوزه های هسته‌‎ای، فضایی، نظامی، مهندسی، پزشکی، نانو و علوم پایه کشور عزیزمان را که همگی در شرایط سخت تحریم‎‌‌های ظالمانه شیطان بزرگ و ایادیش حاصل شده است، باعث شده انگیزه‌های دشمنان قسم خورده -جهت هر نوع ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و به هر طریق- صد چندان گردد. این جریان انحرافی چهار هدف عمده را دنبال می‌کند:

تحمیل مشکلات، خسارات و صدمات جبران‎ناپذیر به کشور با ایجاد التهاب و فضای امنیتی در داخل کشور، تضعیف رشد و توسعه اقتصادی با ایجاد ناامنی در کشور، کتمان مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه و خنثی‎سازی تحریم‎های ظالمانه با مراودات اقتصادی با چین و روسیه، ایجاد وقفه و انحراف در مسیر حرکت کشور از ریل اصلی با تزریق هیجان کاذب به جامعه و تصمیم گیرندگان، تحمیل آسیب‌ها و تبعاتی در سیاست خارجی ایران از جمله: تقویت ائتلاف و اتحاد کشورهای غربی، افزایش فشارهای اقتصادی با کاهش سطح روابط و افزایش تحریم‌ها، ایجاد مشغله‌های داخلی برای تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نظام، ایجاد خطر تروریسم قومیت‌گرا و زمینه‌‎سازی برای اقداماتی همچون درگیری‌های مرزی، قاچاق اسلحه به داخل و بروز جنگ‎‌‌های مسلحانه در شهرها و ...

لذا همگان باید مراقب باشیم تا اختلاف دیدگاه‎‌‌ها و سلایق موجب شکل‌‎گیری دوقطبی‌‎های کاذب و تفرقه افکن نشود. ملت بزرگ ایران به خوبی نشان داده است علی رغم اختلاف در قومیت، گویش‌ها، دین و مذهب. در راستای استقلال، عزت و اعتلای کشور هم زبان، هم قسم و هم پیمان هستند و ضمن تجدید میثاق با آرمان‎‌‌های مقدس جمهوری اسلامی و اقتدا به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌‎ای(مدظله‎العالی)، خالصانه و خاضعانه از زحمات حافظان امنیت تقدیر و تشکر نموده و در کنار آنها اجازه سوء استفاده به دشمنان این مرز و بوم را نخواهند داد. حضور پرشور ملت بزرگ ایران در حمایت از مقدسات اسلامی و محکوم نمودن اغتشاشات و ابراز مخالفت خود با اقدامات خرابکارانه آشوب‌ ‎طلبان تأیید این مطلب و گواه آن است که این ملت غیور و انقلابی حتی اگر نسبت به برخی مسائل و عملکردها نقد و اعتراضی داشته باشند، قاطعانه و محکم در مقابل اینگونه اقدامات ساختارشکنانه خواهند ایستاد.

به امید تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ان شاء الله.

وَالسَّـلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

 

مراسم عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران ظهر امروز به مناسبت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریسیتی حرم حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ مراسم عزاداری برگزار کردند. این مراسم‌ها امروز پس از نماز ظهر و عصر به صورت دسته عزاداری شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در محوطه دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

 

مسجد دانشگاه تهران

دسته عزاداری شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) پس از نماز ظهر و عصر از ساعت 12 با نوای حاج امیر عباسی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

 

دانشگاه امیرکبیر

دسته عزاداری به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) با نوای کربلایی پیام کیانی، شنبه ۷ آبان، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مقابل مزار شهدای گمنام دانشگاه امیرکبیر  برگزار شد.

 

دسته عزاداری دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی

در یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی به آستان شاهچراغ(ع) و بزرگداشت جانباختگان و شهدای حوادث اخیر کشور.مراسم روز شنبه (۷ آبان ۱۴۰۱) بعد از نماز جماعت ظهر و عصر از روبه‌روی مسجد الزهرا(س) دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

 

تجمع دانشجویان آزاده دانشگاه علوم‌پزشکی‌تهران

در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز و سوگواری برای شهدای این فاجعه‌ی تلخ، امروز شنبه ۷ آبان‌ماه ساعت ۱۱:۳۰طبقه همکف ساختمان قدیم دانشکده داروسازی برگزار شد.

 

عزاداری در علم وصنعت

مراسم عزاداری و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، بعد از اذان ظهر در سر در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

 

بیانیه بسیج دانشگاه فرهنگیان کشور 

 پایگاه مقاومت بسیج شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانشگاه فرهنگیان کشور، بیانیه ای در خصوص اقدام تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ شیراز منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ. به کدامین گناه کشته شدند؟! (تکویر/ ۹). بار دیگر، دستان آغشته به خون عبری-عربی - غربی از آستین بیرون آمد و جنایتی سبعانه را در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام رقم زد که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید و دل‌های پاک آزادگان در سراسر دنیا را اندوهگین و داغدار کرد. وجدان‌های بیدار ندای مظلومیت و حقانیت را فریاد می‌زنند و این جنایت ضد بشری را محکوم می‌کنند. مردم سربلند ایران قوی به کلام خداوند متعال که می‌فرماید ﴿وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ﴾ (الشعراء: ۲۲۷) ایمان دارند و باور دارند که عامل یا عاملان این جنایت شنیع مجازات خواهند شد. ایران اسلامی از وظیفه خود در تقابل با دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل آگاه است و با لبیک به فرمان رهبر آگاه و مدبر انقلاب حضرت امام خامنه‌ای یکپارچه و یک صدا هتک حرمت اهل بیت(ع) را محکوم می‌کند.

پایگاه مقاومت بسیج شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه‌ قضائیه می‌خواهد تا عوامل این فاجعه‌ آفرینی‌ها با اقدام قاطع و خردمندانه مجازات شوند. از همه فعالان عرصه‌ فکر و تبلیغ و تبیین و آحاد مردم عزیز دعوت می‌کنیم تا با پیروی از فرامین نایب بر حق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ید واحده‌ای باشند در مقابل هرگونه جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می دارد. ملت بزرگ ایران در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی خود که با خون شهیدان جان می گیرد بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز اغتشاشگران ضد ایران و ایرانی و دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران فائق خواهند آمد، ان‌شاءالله.

مرکز بسیج کارکنان دانشگاه فاخر فرهنگیان که مزین به نام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و عطر بیش از۱۲۰۰ شهید والامقام است، ضمن عرض تسلیت شهادت زائران حرم ملکوتی حضرت احمدبن موسی (ع) و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، این جنایت شقاوت‌آمیز رامحکوم نموده و از فرزندان غیور این ملت درنهادهای انتظامی وامنیتی، مجدانه می‌خواهد با بررسی جوانب امر، نوکران و مزدوران نظام سلطه، اسلام ستیز و کودک‌کش به سرکردگی آمریکای جنایتکار و حمایت ایادی منطقه‌ای و منافقین داخلی و اغتشاشگران ضد ایران را به سزای اعمال شنیع خود برسانند. از ملت غیور وآگاه ایران اسلامی به ویژه فرهیختگان، نخبگان، اساتید و دانشجویان متواضعانه می‌خواهیم با اعلان انزجار از رفتارهای هنجارشکنانه و غیرقانونی و غیرمسئولانه اخیر، همچون گذشته با مجاهدت، وحدت، همدلی، بصیرت افزایی، سرعت در جهاد تبیین و با پیروی از اوامر حکیمانه، روشن و امیدآفرین فرزانه حقیقت وصلابت، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، چشم فتنه و بدخواهان مردم و جمهوری اسلامی ایران را با تمسک به خون شهیدان والامقام، کور و عالمانه و صبورانه نقشه های دشمنان ابلیس صفت راخنثی نمایند.

 

لزوم برخورد با آشوبگران دانشگاه

 هیئت‌های دانشجویی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت تروریستی شیراز و آشوب‌های اخیر در سطح دانشگاه‌ها تاکید کردند: تا زمانی که نفس داریم پای انقلاب و رهبری کشورمان خواهیم ماند و اجازه نخواهیم داد این بیشه شیران، به دست نااهلان و مفسدین بیفتد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئت امام حسین سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌مند به امام
حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. مقام معظم رهبری مدظله العالی

حادثه دردناک و جنایت وحشیانه تروریست‌ها و دشمنان قسم خورده اسلام و ایران، تعرض به حریم حرم نورانی حضرت احمد بن موسى الکاظم علیه السلام که منجر به شهادت مظلومانه و مجروح کردن تنی چند از زائران و مجاوران آستان مقدس شد، مصداق عینی سبوعیت و حرمت شکنی اماکن مقدس است. دوباره دست نحس تکفیر، داغی تازه بر قلب ما گذاشته است و این بار قسمت سنگ فرش‌های مضجع مقدس احمد بن موسی علیه السلام بود که با صورتی سرخ از خون زائرین بیگناه ضجه بزند که بأی ذنب قتلت.

برای هیچ اهل بصیرتی مخفی نیست که امنیتی که توسط حاج قاسم و شهدا حرم برای ما به ارمغان آمد توسط اختلاف افکنان و بی‌خردان داخلی خدشه‌دار شد. هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور این ضایعه تلخ و جانسوز را به حضرت حجت بن الحسن(عج)، رهبر معظم انقلاب، همه آزادگان جهان، ایرانیان با بصیرت و خانواده‌های داغدار تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید.

وزیر محترم کشور همانطور که شهید مبصر و مظلوم، شهید بهشتی می‌فرماید: «دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود» ما بر این اعتقادیم که پرچم عدالت طلبی، مبارزه با ظلم و نابرابری باید بر دستان توانمند دانشجویان انقلابی باشد همانطور که پرچم صیانت از آرمان‌های انقلاب دردستان ماست فراهم آوردن بستری مناسب برای اعتراض و شنیده شدن تمامی حرف‌ها طبق اصل ۲۷ قانون اساسی که مع الاسف تاکنون مغفول مانده است از مطالبات جدی و به حق است و هر انسانی با هرعقیده و نژادی باید بتواند صدای خود را در کمال امنیت و آرامش با رعایت موازین برساند که دانشگاه محلی است برای تضارب آراء.

اما ما دانشجویان هیئتی که با گرایش‌های مختلف سیاسی و فکری در سایه بیرق سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گرد هم آمده ایم دیگر تحمل هتک حرمت قرآن کریم، توهین به مقدسات و معصومین (ع)، آتش زدن مساجد، تعرض به نوامیس مسلمانان، مجروح نمودن و به شهادت رساندن حافظان امنیت و برهم زدن آرامش دانشگاه‌ها و ایجاد نگرانی برای خانواده‌ها را نداریم و اگر دستگاه‌های مسئول و متولی، اقدامی عقلانی، موثر و مفید برای کنترل این آشوب‌ها نکنند؛ براساس فرمان آتش به اختیار رهبرعزیزتر از جانمان، طبق موازین شرعی و قانونی مستقیما وارد عمل می‌شویم و آن برخوردی که شایسته آشوبگران و فتنه گران در محیط دانشگاهی است را با آن‌ها خواهیم کرد. شایان ذکر است که اگر این تسامح و تغافل در برخورد با هنجارشکنان و فتنه‌گران در دانشگاه‌ها ادامه پیدا کند؛ برخوردی سخت شدیدتر با مسئولین امر بی‌کفایت خواهد شد.

در پایان اعلام می‌داریم ما خدام اباعبدالله الحسین(ع) تا زمانی که نفس داریم پای انقلاب و رهبری کشورمان خواهیم ماند و اجازه نخواهیم داد این بیشه شیران، به دست نااهلان و مفسدین بیفتد و همه هیئات دانشجویی در سراسر کشور یکصدا ندا سر میدهیم: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام
captcha