اجرای قاری خردسال قطری در مراسم افتتاح استادیوم میزبان جام جهانی + فیلم
کد خبر: 4100711
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

اجرای قاری خردسال قطری در مراسم افتتاح استادیوم میزبان جام جهانی + فیلم

مراسم افتتاح یکی از استادیوم‌های جام جهانی قطر با اجرای برنامه قرآنی توسط گروهی از قاریان کودک این کشور که به صورت نمادین، نمایی از مکتب‌خانه‌های قرآن قطر را یادآور می‌شود، آغاز شد.

به گزارش ایکنا، قطر به عنوان یک کشور اسلامی و اولین میزبان جام جهانی در خاورمیانه سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای برگزاری این مسابقات انجام داده است.

یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها تلاش برای ترویج و معرفی فرهنگ این کشور و در کنار آن معرفی دین اسلام به بازدیدکنندگان این رقابت‌ها است.

یکی از اقدامات مسئولان برگزاری این مسابقات افتتاح یکی از استادیوم‌های میزبان این رقابت‌ها با برگزاری یک برنامه قرآنی است که ویدئوی آن در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

در این برنامه، گروهی از قاریان کودک قطر به روش مکتب‌خانه‌ای در محضر استاد پیری که شیخ نامیده می‌شود، در حال یادگیری قرآن هستند و یکی از قرآن‌آموزان با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «الرحمن» گویی درس خود را نزد شیخ ارائه می‌دهد.

قطر در راستای معرفی اسلام به هواداران فوتبال، همچنین در خیابان‌های شهر دوحه دیوارنگاره‌هایی مزین به احادیث پیامبر به دو زبان انگلیسی و عربی نصب کرده است.

مرکز فرهنگی اسلامی عبدالله بن زاید آل محمود وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر هم پیش‌تر طرحی را با هدف معرفی اسلام به هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ از طریق مواد دینی ترجمه شده به چندین زبان آغاز کرده بود.

این ابتکارات با تحسین و استقبال زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان عرب همراه شده و معتقدند این حرکت بیانگر مفتخرانه دین و فرهنگی است که صدها میلیون مسلمان تحت آن گرد هم می‌آیند.

مراسم افتتاحیه جام جهانی فردا یکشنبه، 29 آبان و ساعت 14 به وقت محلی و پیش از دیدار افتتاحیه گروه A بین قطر و اکوادور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۲۲:۴۱
0
6
احسنت دمت گرم
captcha