جشنواره تئاتر کهگیلویه‌وبویراحمد با معرفی برگزیدگان پایان یافت
کد خبر: 4104588
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

جشنواره تئاتر کهگیلویه‌وبویراحمد با معرفی برگزیدگان پایان یافت

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه‌وبویراحمد با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر نمایش در یاسوج به‌کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره تئاتر استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 13 آذرماه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استان، گفت: با رویکرد تحولی دولت در حوزه فرهنگ و هنر و مدیر جوان پای کار این حوزه در استان تحولات و پیشرفت‌های خوبی شکل گرفته است.

وی افزود: با وجود همه هجمه‌های رسانه‌های بیگانه برای تقدس‌زدایی از جمهوری اسلامی و در این فضای رسانه‌ای مسموم، هنرمندانی هستند که عشق به کارهای ارزش‌ها و دفاع مقدس دارند و این موضوعات را در صحنه‌های مختلف هنری به نمایش می‌گذارند. در این جشنواره نمایش نامه‌های خوبی در خصوص ارزش‌های انقلاب به زبان زیبا و هنرمندانه بیان شد و عشق و شوری که هنرمندان به نمایش گذاشتند، بسیار قابل تقدیر بود. حوزه دفاع مقدس یکی از ماندگارترین دوره‌های تاریخی انقلاب اسلامی است که در این جشنواره به خوبی دیده شد.کارهای هنری مخاطب خاص خود را دارد، چنانچه یک کار فاخر تولید شود، می‌تواند مخاطب مردمی داشته باشد و روی تمام اقشار تأثیر بگذارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: هنرمندان می‌توانند ظرفیت‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد از جمله آیین‌ها، طبیعت، سنت‌ها، تاریخ، دین و مذهب، فرهنگ و ارزش‌ها را در قالب زبان هنر بازگویی و بازخوانی کنند.مجتمع فرهنگی و هنری استان یا همان پروژه تالار مرکزی یاسوج پس از سال‌ها چشم انتظاری، مقدمات تکمیل آن در دی‌ماه امسال فراهم خواهد شد.

هاشمی‌مهر ادامه داد: اوایل دی‌ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان حضور خواهد یافت و کار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. قرار داد این تالار با سرمایه گذار منعقد شده است.تالار مرکزی یاسوج قابلیت و ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و همایش‌های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان ظرفیت‌های سالن‌های نمایش استان را توسعه دهند زیرا کمبود فضا در این جشنواره به خوبی ملموس بود.

همچنین، امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز ضمن تشکر از همه هنرمندان و مسئولانی که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشتند، گفت: دو گروه هیئت داوری در این جشنواره حضور داشتند که در مرحله نخست یک گروه از داوران بازبینی را انجام و در مرحله دوم، هیئت داوران جشنواره کار داوری را در مرحله نهایی انجام دادند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد، تئاتر را به‌عنوان یک برنامه شاخص و قابل در نظر دارد، افزود: از آنجا که تئاتر در مسائل جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، از اهمیت خاصی در بین هنرهای مختلف برخوردار است و باید این هنر را بیش از گذشته در خدمت مردم و مخاطب قرار دهیم.

درخشان افزود: تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است و این هنر، نگاهی عمیقی به مسائل مختلف دارد و تئاتر زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ارزش‌های یک جامعه را به نمایش بگذارد.کارهای تولیدی جشنواره از تنوع مطلوبی برخوردار بود و در این آثار مسائل اجتماعی، آئینی، ارزشی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و هنرمندان توانستند به همه ابعاد توجه کنند. هنوز در عرصه تئاتر، سیاست‌گذاریِ مطلوبی وجود نداشته است و این هنر مردمی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: متأسفانه سالن‌های تئاتر استان محدود به سالن‌های ۱۰۰ نفری هستند، این در حالی است که تئاتر این استان نیاز به فضای بیشتری دارد. حمایت‌های استان از هنرمندان افزایش خواهد یافت حتی امسال حمایت حدود دوبرابری نسبت به سال های گذشته از هنرمندان تئاتر صورت گرفته است.بدون شک آثاری که به جشنواره ملی و منطقه‌ای راه پیدا کنند، حمایت بیشتری خواهند شد و حتی به صندوق اعتباری هنر معرفی خواهند شد.

یادآور می‌شود، سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه‌وبویراحمد با رقابت ۷ گروه نمایشی در مرحله نهایی ۱۱ آذرماه آغاز و ۱۳ همین ماه با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha