پابند الکترونیکی برای ۳۰۰ نفر از زندانیان کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4111765
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

پابند الکترونیکی برای ۳۰۰ نفر از زندانیان کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای ۳۰۰ نفر از زندانیانی که نافی امنیت جامعه نیستند، خبر داد.

پابند الکترونیکی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان، منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 12 دی‌ماه در جمع زندانیان پابند الکترونیکی، گفت: طرح مراقبت الکترونیکی و استفاده از پابند یکی از اولویت‌های مهم قوه قضائیه و سازمان زندان‌هاست که با رعایت قوانین خاص برای زندانیان دارای شرایط استفاده می‌شود.

وی خطاب به زندانیان پابندی الکترونیکی، اظهار کرد: با رعایت قوانین این طرح باید از فرصت آزادی استفاده لازم و وافی را برای اشتغال مطلوب همراه با زندگی بهتر و باز اجتماعی شدن بهره ببرید و کاری نکنید که دوباره به حبس برگردید.در حقیقت، استفاده از این پابندها باعث کمتر شدن تعداد محکومان و کاهش تعداد زندانیان می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد صدور رأی پابند الکترونیکی را حرکتی خوب و در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانیان توصیف و بیان کرد: در راستای سیاست قوه قضائیه مبنی برکاهش زندانی، باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

بیژنی با بیان اینکه پابند الکترونیکی برای جرائم غیر خشن و محکومین سبک استفاده می‌شود، تصریح کرد: کسانی که مشمول این طرح می‌شوند، نامشان در لیست ورودی به زندان ثبت شده اما به جای اینکه در زندان تحمل حبس کنند از پابند الکترونیکی استفاده برده و به عنوان یک شهروند می‌توانند به امور زندگی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برای ۳۰۰ نفر از محکومین استان پابند الکترونیک اجرا شده، افزود: درحال حاضر ۱۷۰ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی بوده و با هدف‌گذاری سازمان و همکاری مراجع قضایی تا پایان امسال بنا داریم این عدد را به ۴۵۰ نفر برسانیم.

انتهای پیام
captcha