جامعه‌القرآن لنده نیمه فعال شد
کد خبر: 4113543
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

جامعه‌القرآن لنده نیمه فعال شد

مدیر جامعه‌القرآن لنده گفت: جامعه‌القرآن به علت نبود مکان و تجهیزات به‌روز، به‌صورت پاره وقت، فعالیت می‌کند.

جامعه‌القرآن

اکرم دیدگاه، مدیر جامعه‌القرآن لنده در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه جامعه‌القرآن لنده از سال 1387 تحت پوشش جامعه‌القرآن قم در رده سنی خردسالان فعالیت خویش را آغاز کرده است، گفت:  به علت ریزش تعداد قرآن‌آموزان، نبود مکان و تجهیزات از جمله رایانه، قلم قرآنی و وسایل سرمایشی، جامعه‌القرآن طی دو سال گذشته تعطیل شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه جامعه‌القرآن قم حدنصاب برای تعداد قرآن‌آموزان را شرط پذیرش، حمایت و نظارت تعیین کرده است، این مرکز موفق به ارائه این شرایط نشد لذا از تحت پوشش جامعه‌القرآن قم خارج شدیم.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به رایزنی با خیرین، ادارات فرهنگی و قرآنی برای واگذاری مکان به جامعه‌القرآن، تصریح کرد: هیچ خیری در این زمینه کمک نکرده اما مؤسسه قرآنی تسنیم که تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی است، امکان ادامه کلاس‌ها طی 3 روز را ایجاد کرد. اکنون 15 قرآن‌آموز در کلاس‌های روخوانی و روانخوانی به‌صورت مجزا مشغول آموزش هستند.

دیدگاه در ادامه تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار، کمک خیرین و داشتن مکان، کلاس‌های حفظ قرآن برای بزرگسالان بانو، حفظ موضوعی ویژه خردسالان، احکام ویژه مادران و کلاس‌های تجوید و حفظ را برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به استقبال مطلوب مردم لنده از کلاس‌های قرآنی و علاقه آنها به یادگیری، یادآور شد: به نظرم استعداد خاص این شهرستان در زمینه تجوید و قرائت است، امید است مسئولان و متولیان فرهنگی و قرآنی در زمینه رشد و درخشش آنها در مسابقات ملی و بین‌المللی کمک کنند.

انتهای پیام
captcha