پیش‌بینی حضور ۶ هزار معتکف در مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4116837
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

پیش‌بینی حضور ۶ هزار معتکف در مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از پیش‌بینی حضور ۶ هزار معتکف در ۵۰ مسجد سطح استان خبر داد.

اعتکاف

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، چهارم بهمن‌ماه در نشست ستاد هماهنگی مراسم اعتکاف سطح استان، با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف، گفت: اعتکاف برنامه‌ای بزرگ و یک سنت الهی است که به مرور زمان و با برنامه‌ریزی، فکر و اندیشه به فرهنگ تبدل شده و آثار و برکات زیادی به‌دنبال دارد.

وی برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی، برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین و بررسی حجمه‌های دشمنان علیه ایران را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی اعلام کرد.

وی از دعوت مبلغان توانمند کشوری برای حضور در آیین اعتکاف مساجد استان خبر داد و اضافه کرد: 50 مسجد و مراکز سازمان تبلیغات اسلامی آماده نام‌نویسی از معتکفان است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان در ادامه تصریح کرد: امکان اعتکاف نیابتی نیز در این استان امسال فراهم شده و افرادی که به هر دلیل توانایی شرکت در این مراسم معنوی را ندارند، می‌توانند هزینه اعتکاف یک یا چند نفر را تقبل کرده و به شکل نیابتی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

یادآور می‌شود، روز‌های اعتکاف هر ساله در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب به‌عنوان یکی از پربرکت‌ترین ماه‌های قمری سرآغاز حرکت معنوی است.

انتهای پیام
captcha