مسابقات قرآن و عترت در چاروسا برگزار شد
کد خبر: 4126900
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

مسابقات قرآن و عترت در چاروسا برگزار شد

مسابقات قرآن و عترت با شرکت ۳۶۰۰ دانش‌آموز در مصلای شهر قلعه رئیسی برگزار شد.

مسابقات قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، علی الهامی، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه چاروسا روز گذشته، 16 اسفندماه در آئین مسابقات فرهنگی، قرآن و عترت در این بخش، گفت: ۳ هزارو ۶۰۰ دانش‌آموز از شهر قلعه رئیسی و روستا‌های بخش چاروسا در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به مدت یک هفته با هم رقابت کردند.

وی استقبال دانش‌آموزان از این مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این مسابقات در ۱۱ رشته قرائت، حفظ عمومی و تخصصی قرآن، تفسیر و مفاهیم قرآن، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه چاروسا با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی و ۳۵۲ نفر دانش‌آموز در مقطع منطقه‌ای این مسابقات شرکت کردند، اضافه کرد: در مرحله پایانی مسابقات فرهنگی، قرآن و عترت در بخش چاروسا در مجموع ۸۲ دانش‌آموز در سه مقطه تحصیلی و ۱۱ رشته برگزیده شدند و این نفرات برتر به مرحله استانی اعزام می‌شوند.

همچنین، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی، امام جمعه سابق شهر قلعه رئیسی و امام جمعه فعلی شهر لیکک نیز در این مراسم با اشاره به نقش قرآن در زندگی، گفت: سعادت همه انسان‌ها در گرو عمل به قرآن و مفاهیم آن است و انس با قرآن کریم موجب شادابی و سرور دل‌هاست.

وی با بیان اینکه قرآن کریم ناصح و خیرخواه انسان‌ها بوده و آنان را به سوی نورانیت رهنمون می‌کند، تصریح کرد: خداوند با فرستادن حضرت محمد(ص) جامع‌ترین و آخرین پیام خود را به مردم داده و در این پیام سبک زندگی انسان‌ها را منتشر کرده است تا اتمام حجتی با آدمیان باشد.

امام جمعه لیکک با بیان اینکه قرآن بهترین منبع و راهکار در برابر جنگ نرم دشمن است، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن سبب ترویج فرهنگ قرآنی بین جوانان می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ بین جوانان یک اصل شود.

انتهای پیام
captcha