خوشنویس برجسته و کاتب قرآن همدانی به دیار حق شتافت
کد خبر: 4127715
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

خوشنویس برجسته و کاتب قرآن همدانی به دیار حق شتافت

مرتضی شعبانی، استاد برجسته خوشنویسی همدانی و کاتب مصحف شریف به چند خط مختلف، امروز ۲۱ اسفندماه پس از تحمل دو سال بیماری سخت به دیدار حق شتافت.

مرتضی شعبانی خوشنویس برجسته و کاتب قرآن همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مرتضی شعبانی، استاد برجسته خوشنویسی همدانی و کاتب مصحف شریف به چند خط مختلف امروز ۲۱ اسفندماه پس از تحمل دو سال بیماری سخت به دیدار حق شتافت.

مراسم خاکسپاری این کاتب مصحف شریف فردا ساعت ۱۰:۳۰ در باغ بهشت همدان و مراسم فاتحه از ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در حسینیه بختیاری‌ها برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ استاد مرتضی شعبانی در سال‌های گذشته، چهار مصحف شریف با خط‌های «نسخ عثمان طه»، «نسخ نی‌ریزی»، «ریحان» و «نستعلیق» کتابت کرده است.

این کاتب قرآن در طول عمر خود علاوه بر پرورش شاگردان بسیار، آثار نفیسی را به حرمین امام رضا(ع)، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هدیه کرده است.

اولین کتابت قرآن این هنرمند همدانی هدیه به شهدای همدان شد که در تالار قرآن همدان نگهداری می‌شود، یکی دیگر به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی نگاشته شده بود هدیه خانواده این شهید بزرگوار شد و کتاب دیگر که با خط ریحان به نگارش درآمده و تحویل آستان قدس رضوی شد

آخرین کتابت مصحف شریف این خوشنویس همدانی با خط نسخ عثمان طه هدیه به رهبر معظم انقلاب شد که در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشت ایشان از این کتابت خوششان آمد و فرمودند «این مصحف روان و سلیس نگاشته شده است البته قرآن را با هر خطی بنویسید زیبا و قشنگ است.»

خبرگزاری ایکنا ضایعه درگذشت این هنرمند قرآنی را به خانواده وی، قرآنیان و هنرمندان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۹:۲۱
0
0
روح بزرگ استاد اخلاق و هنر، مرتضی شعبانی قرین رحمت الهی
از حس تعهد و قدرشناسی شما بابت انتشار خبر این ضایعه دردناک سپاس‌گزارم. همکاران‌تان کوتاهی کردند متأسفانه!!!
captcha