روند تخصیص بودجه به مقوله فرهنگ باید اصلاح شود
کد خبر: 4134456
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
امام جمعه دهدشت:

روند تخصیص بودجه به مقوله فرهنگ باید اصلاح شود

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر گفت: در سال‌های گذشته بودجه خوبی به فرهنگ اختصاص داده نمی‌شد و یا همانی هم که داده می‌شد، سریع در حوزه‌های دیگر استفاده می‌کردند، در واقع در بودجه سهم فرهنگ ناچیز است و این ظلم به فرهنگ بوده که باید این رویه اصلاح شود.

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با امام جمعه دهدشت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت شامگاه، 26 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جهاد تبیین، با توجه به امکانات و استفاده از ظرفیت‌هایی از جمله ظرفیت هنری، رسانه‌ای و امثالهم و همین‌طور برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان باید اهتمامی جدی داشته باشد و در خط مقدم گام بردارد.لازمه این کار برنامه‌ریزی، خلاقیت و برنامه محور بودن است، شاخصه مدیریت موفق، داشتن برنامه است و با به پای کار آوردن اهل فن و تخصص موفق خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل را توجه به قرآن خواند و تأکید کرد: نسبت به مسائل و مباحث قرآنی و حمایت از هنرمندان متعهد و انقلابی اهتمام داشته باشید.مماشات و رأفت نظام اسلامی حد و اندازه‌ای دارد، اما اشکال کار ما این بود که از هنرمندان متعهد، کاربلد و انقلابی کمتر حمایت کردیم.

امام جمعه دهدشت ضمن انتقاد از ورود سیاسیون به مقوله فرهنگ، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی از شوراهای بالادستی و دارای ظرفیت است لذا فعال کردن و تخصصی کردن آن، اهتمام ائمه جمعه و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان دبیر شورا می‌طلبد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر یکی دیگر از معضلات فرهنگ را در سال‌های گذشته مسئله بودجه بیان کرد و افزود: بودجه خوبی به فرهنگ نمی‌دادند و یا همانی هم که داده می‌شد، سریع در حوزه‌های دیگر استفاده می‌کردند، در واقع در بودجه سهم فرهنگ ناچیز است.این ظلم به فرهنگ و این رویه باید اصلاح شود و باید دستی که در جیب فرهنگی است، قطع شود.

وی انتخاب مدیرکل و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه را انتخابی شایسته و به‌جا عنوان و تصریح کرد: با توجه به خروجی و عملکرد مجموعه فرهنگ و ارشاد تاکنون و در کلیت کار فعالیت‌ها رضایت بخش بوده است.

همچنین، امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: بیشترین و مؤثرترین جلسات فرهنگ عمومی در شهر دهدشت بود.شورای فرهنگ عمومی با حمایت همه ائمه جمعه همراه است، تلاش داریم هدفگذاری‌ها به سطح کلان مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بپردازد و از میزان معضلات اجتماعی و فرهنگی که در سطح استان داریم، کاسته شود.تاکنون گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و به امید خدا امسال نیز در تلاشیم که گام‌های بزرگی در اعتلای فرهنگ و کاهش آسیب اجتماعی برداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بیش از ۱۰۰ مأموریت فرهنگی، هنری و رسانه را هدفگذاری کرده‌ایم، مهم‌ترین مأموریت این است که فرهنگ و هنری را تبلیغ، ترویج و تدوین کنیم که در تراز انقلاب اسلامی و در خدمت باورها، اندیشه و عقاید این سرزمین باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به مسئله حجاب و عفاف و برگزاری همایش‌های مرتبط با این امر، گفت: اگر حمایت‌های ائمه جمعه نبود، این بحث محقق نمی‌شد.هدف ما در فرهنگ و هنر، تحقق تمدن نوین اسلامی است.علیرغم همه کمبودهای مالی و اعتباری، با نگرش جهادی و انقلابی در تلاش هستیم که هیچ‌گاه به مشکلی برخورد نکنیم.

انتهای پیام
captcha