محفل انس با قرآن در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4135128
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

محفل انس با قرآن در یاسوج برگزار شد

با حضور بیش از 500 نفر از دانش‌آموزان، محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

حضور دانش‌آموزان در محفل انس با قرآن در حسینیه ثارالله یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 29 فروردین‌ماه در محفل انس با قرآن در حسینیه ثارالله یاسوج، اظهار کرد: در ماه ضیافت الهی برپایی چنین محافل قرآنی با هدف نهادینه شدن فرهنگ فراگیری و تلاوت قرآن بین نسل نوجوان و شناسایی استعداد‌های ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین محافل نورانی، زمینه ساز انس و الفت دانش‌آموزان با قرآن است، افزود: با توجه به اینکه پیامبر بزرگ اسلام (ص) قرآن و عترت را هدیه‌ای گرانبها در میان امت خود قرار داده است، اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف زمینه سازی برای ایجاد انس دانش‌آموزان با قرآن و عترت ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان محافل نورانی انس با قرآن در همه مدارس سراسر استان برگزار شد، اضافه کرد: آئین محفل بزرگ قرآنی شهر یاسوج همزمان با سراسرکشور به‌صورت زنده از برخی شبکه‌های سراسری سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

همچنین، حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ ناب قرآنی، محافل قرآنی همزمان با سراسر کشور در روز ۲۹ فروردین‌ماه در بیش از ۳ هزار آموزشگاه استان برگزار شد.

وی افزود: در آئین نمادین این محفل قرآنی در یاسوج که از شبکه‌های سراسری تلویزیون نیز پخش شد، قاریان ممتاز کشوری آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند.برگزاری محافل قرآنی در مدارس تأثیر شگرفی در تفکر نسل جدید و تغییر دیدگاه عمیقی نسبت به قرآن در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha