اختتامیه نخستین مسابقه «شاهنامه‌خوانی» در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4136469
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

اختتامیه نخستین مسابقه «شاهنامه‌خوانی» در یاسوج برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین مسابقه «شاهنامه‌خوانی» ویژه کودکان و نوجوانان در موضوعات و بخش‌های مختلف به همت واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

مراسم اختتامیه مسابقه شاهنامه‌خوانی در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، مراسم اختتامیه نخستین مسابقه شاهنامه‌خوانی ویژه ۷ تا ۱۸ سال در موضوعات و بخش‌های مختلف به همت واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یاسوج امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد در ابتدای این مراسم گفت: شاهنامه دربرگیرنده معرفت، زندگی، حیات فکری و ... است و میراثی ارزشمند برای همه دوران‌ها است و فقط محدود به گذشته نیست. شاهنامه انسان‌ها را آن‌طور که خدا می‌خواهد تعریف می‌کند و حرکت جمهوری اسلامی هم از شاهنامه است و اگر بخواهیم با امروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که رستم کشورگشا و مدافع وطن امروز، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به اهمیت این کتاب ارزشمند، تصریح کرد: شاهنامه همچون گوهری است که در میان مردم کشور ما، به‌خصوص استان جایگاه خاصی دارد و همواره مورد اقبال مردم بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به روند کارهای فرهنگی حول شاهنامه، بیان کرد: مدتی بود که شاهنامه رشد و رونق قبلی را نداشت اما به همت حوزه هنری، کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش دوباره این میراث حکیم ابوالقاسم فردوسی به عرصه اجتماع برگشت و امیدواریم که به جایگاه واقعی خود یعنی شاهنامه‌خوانی در خانواده‌ها برگردد.

حجت‌الاسلام افتخاری تصریح کرد: هویت اصیل ما باید به سمت تأکید و وارد شدن در متن زندگی جامعه امروز حرکت کند. یکی از ویژگی‌های شاهنامه این است که می‌گوید همت را بلند دار؛ که مخالف با ضعف، پستی و پایین بودن است و ما را به سمت عالی پسندی حرکت می‌دهد.شاهنامه فرصت بی‌نظیری است که اگر این کتاب در دست دیگران بود دنیا را با آن تسخیر می‌کردند.

همچنین، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با اشاره به برگزاری مسابقه شاهنامه‌خوانی، گفت: شاهنامه از دیرباز در استان جایگاه ویژه‌ای در میان مردمان این دیار داشته و پیوند عمیق در میان مردم این خطه و ارزش‌های این کتاب حماسی وجود دارد.

وی با اشاره به میزان استقبال از نخستین مسابقه شاهنامه‌خوانی، افزود: ۳۳۰ اثر از کل استان به دست ما رسید که از رتبه‌های اول تا سوم تجلیل می‌شود.شاهنامه هم در سلامت گفتار، اندیشه و رفتار درس‌های بسیاری دارد که می‌توانیم از این درس‌ها در تربیت نسل امروز بهره ببریم.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به آینده‌نگری در خصوص مسابقه شاهنامه‌خوانی، اظهار کرد: ما به‌دنبال گسترش این جشنواره در سطح منطقه‌ای و ملی هستیم که نیاز است نهادها و سازمان‌های مختلف برای احیای این کتاب فرهنگ‌ساز همت کنند. اداره تبلیغات اسلامی هم توجه ویژه‌ای به بحث شاهنامه‌خوانی دارد که امیدواریم در ادامه این مسیر نیز ما را همراهی کنند.

یادآور می‌شود، در حاشیه اختتامیه جشنواره شاهنامه‌خوانی، نمایشگاهی از آثار برگزیده عکاسان حوزه هنری استان به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برپا شد.

انتهای پیام
captcha