کاهش آمار مرگ و میر و زنان باردار در کهگیلویه
کد خبر: 4139609
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

کاهش آمار مرگ و میر و زنان باردار در کهگیلویه

رئیس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه با اشاره به صفر بودن آمار مرگ مادران باردار، گفت: در زمینه مرگ کودکان نیز شاهد کاهش آمار هستیم.

سیدمنصور تقوی، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدمنصور تقوی، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه روز گذشته، 18 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: اجرای طرح پزشک خانواده که در راستای افزایش عدالت در زمینه سلامت جامعه هدفگذاری شده، نیازمند آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه است.

وی یکی از اهداف اصلی طرح پزشک خانواده را ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی آحاد جامعه دانست و اظهار کرد: نقش رسانه‌های گروهی در ایجاد، ترویج و تقویت سبک زندگی سالم بسیار مهم و تعیین کننده است.کاهش هزینه‌های درمانی مردم، پوشش همگانی سلامت و دسترسی عادلانه به بهداشت در سطح جامعه از مزایای مهم طرح پزشک خانواده است.طرح پزشک خانواده از اوایل تیرماه در این شهرستان اجرایی خواهد شد.در طرح پزشک خانواده که ارتقا بسیار خوبی در شاخص‌های سلامت مردم خواهد داشت، هر ۳ هزار نفر از جمعیت شهری تحت نظارت یک تیم کامل پزشکی قرار می‌گیرد و همچنین هر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت تحت نظارت یک مراقب سلامت خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان کرد: بیمارستان فعلی دهدشت فرسوده است که عمری ۴٠ ساله دارد و خوشبختانه احداث بیمارستان جدید در دهدشت مورد موافقت قرار گرفت و زمین موردنیاز این بیمارستان در یکی از مناطق دهدشت تهیه و کار احداث آن با اعتبار ۴٠٠ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

تقوی با اشاره به مشکلات سرمایشی و گرمایشی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، تصریح کرد: ۱۴میلیارد تومان برای بروزرسانی خنک کننده‌ها هزینه و۱۲میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه بخش نورولوژی بیمارستان نیز راه‌اندازی شده، اضافه کرد: در سال ۱۴٠۱ بیش از 20 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بازرسی مراکز درمانی را یادآور شد و گفت: یک‌هزار بازرسی میدانی انجام شده که منجر به تعطیلی ۱٠ واحد بهداشتی و درمانی شد.

تقوی با اشاره به صفر بودن آمار مرگ مادران باردار، افزود: در زمینه مرگ کودکان نیز شاهد کاهش آمار هستیم.

وی نگاه عوام‌گرایانه به تجهیزات و اماکن بهداشت و درمان را یک آفت خواند و بیان کرد: اگر نگاه کارشناسی به این موارد نشود در آینده خسارت زیادی به سلامت مردم وارد می‌شود. ضمن اینکه از حمایت خیرین و پیگیری‌های حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می‌شود.

انتهای پیام
captcha