پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد نیازمند حمایت‌ است
کد خبر: 4139927
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد نیازمند حمایت‌ است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند حمایت‌های ملی است و اعتبار آن باید در سطوح مختلف پیگیری شود.

بازدید مسئولان سازمان برنامه و بودجه و حفظ آثار استان از پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه در بازدید از پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، اظهار کرد: یادمان‌ها و موزه دفاع مقدس مکان‌های مهمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نقش مهمی در انتقال این فرهنگ به نسل جوان دارند.

وی افزود: کهگیلویه‌وبویراحمد از استان‌های پیشتاز در دوران دفاع مقدس بوده و نسبت به جمعیت بیشترین اعزام رزمنده را به جبهه‌های نبرد داشته است که این موضوع اهمیت احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را دوچندان کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: احداث موزه دفاع مقدس در این استان، حرکت فرهنگی ارزشمندی است که برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت شروع شده است.

شاهینی تصریح کرد: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و از پروژه‌های بزرگی است که نیازمند حمایت‌های ملی است و باید در سطوح مختلف پیگیری کنیم تا این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: لازم است اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد برآورد دقیقی از پروژه و میزان اعتبار مورد نیاز آن ارائه دهد تا برای تأمین اعتبار آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.۳۰۰ میلیون تومان به دانشنامه دفاع مقدس این استان تخصیص یافت.

همچنین، امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سال ۱۴۰۰ شروع شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در دو طبقه و در فازهای متعدد تعریف شده است، افزود: تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هم از محل اعتبارات استانی و هم اعتبارات متمم سفر اول رئیس‌جمهور به این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: امیدواریم در سفر دوم رئیس‌جمهور اعتبار خوبی پیش‌بینی شود که تا سال ۱۴۰۳ از این پروژه مهم فرهنگی بهره‌برداری شود.پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان هم‌اکنون حدود ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل فازهای اول و دوم این پروژه نیاز است.

انتهای پیام
captcha