پذیرش ۱۸ هزار نفر کهگیلویه‌وبویراحمدی در زمینه آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4140245
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

پذیرش ۱۸ هزار نفر کهگیلویه‌وبویراحمدی در زمینه آسیب‌های اجتماعی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: طی سال گذشته ۱۸ هزار نفر در زمینه آسیب‌های اجتماعی این استان پذیرش شده‌اند.

آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، هدایت عظیمی‌فر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در زمینه پذیرش آسیب دیدگان و کسانی که در معرض آسیب هستند طی سال گذشته ۱۸ هزار نفر در زمینه آسیب‌های اجتماعی از جمله دختران فراری، زنان آسیب‌دیده، همسرآزاری و کودک آزاری را در سطح استان پذیرش کردیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب اجتماعی استان کهگیلویه‌وبویراحمد کودکان کار است، افزود: ۲۶۴ نفر کودک کار را در سطح این استان شناسایی کردیم و در این دو ماه گذشته این تعداد به ۳۰۰ نفر رسید.علاوه بر این تعداد کودک کار ایرانی، ۷۰ نفر اتباع خارجی نیز در شهر یاسوج و سایر شهرهای استان شناسایی شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: در سال گذشته ۱۵۰ هزار خدمت مختلف به مددجویان بهزیستی در سطح استان ارائه دادیم.مراکز اورژانس اجتماعی۱۲۳ بهزیستی استان در بدترین شرایط به لحاظ زیرساختی، نیروی انسانی، امکانات، خودرو و فضای فیزیکی و اداری به سر می‌برند.

عظیمی‌فر تصریح کرد: پیوست اجتماعی برای خیلی از اقدامات نداریم، در حالی که مهاجرت بی رویه به سمت شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه‌وبویراحمد انجام می‌گیرد اما هیچ پیوست اجتماعی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در واقع تمام اقدامات ما دستگاه‌ها بدون پیوست اجتماعی است به‌عنوان مثال سد خرسان ۳ در حال احداث است و هیچ پیوست اجتماعی ندارد، با ساخت این سد می‌خواهند حدود ۱۰ هزار خانوار و مردم ۱۷ روستا را آواره کنند و بنیان‌های اجتماعی و محلی بهم می‌ریزد، اما پیوست اجتماعی ندارند.انتظار ما این است که به‌صورت ویژه مسائل حوزه اجتماعی استان کهگیلویه‌وبویراحمد بررسی و توجه شود.

انتهای پیام
captcha