چشم‌اندازی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود ندارد
کد خبر: 4140438
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

چشم‌اندازی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود ندارد

امام جمعه سوق گفت: گره کور مذاکرات برجام در واشنگتن زده شده است و تا زمانی که ایالات متحده نخواهد منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران را در تحولات منطقه غرب آسیا مد نظر قرار دهد، چشم‌اندازی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه سوق

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه سوق امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سوق، اظهار کرد: اکنون و در سالگرد خروج آمریکا از برجام قابل توجه است که خروج آمریکا از برجام، تصمیم شخصی و فردی دونالد ترامپ نبود و بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده، مخالف برجام بود و خروج آمریکا از برجام فشار سنگین اقتصادی بر ایران وارد کرد و موجب افزایش مشکلات معیشتی برای مردم ایران شد.

وی افزود: ایران به پشتوانه رهبری مدبرش و با استقامت بی‌نظیر مردمش، «فشار حداکثری» آمریکا بعد از خروج از برجام را با «مقاومت حداکثری» و تا حدی، «تهاجم مدبرانه» پاسخ داد و خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود. در عین حال، موقعیت نظامی - دفاعی و منطقه‌ای ایران نیز تقویت شد و خروج آمریکا از برجام، درهای تعامل ایران با غرب را به نفع گسترش مناسبات ایران با روسیه و چین، بست.

امام جمعه سوق با اشاره به گره کور در مذاکرات برجام، بیان کرد: گره کور مذاکرات برجام در واشنگتن زده شده است و تا زمانی که ایالات متحده نخواهد منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران را در تحولات منطقه غرب آسیا مد نظر قرار دهد، چشم‌اندازی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل تصریح کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشانه اثبات اقتدار مقاومت است و بازگشت مجدد کرسی سوریه در اتحادیه عرب به دولت قانونی دمشق ثمره ۱۲ سال مقاومت و حاصل جمع پیروزی در میدان بود که دست دیپلماسی را بر سر میز مذاکره پر کرد. این اتفاق مهم البته نتیجه دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم برای حل اختلافات با حکومت سعودی و سایر هم‌پیمانان منطقه‌ای او بود.این رخداد تاریخی در رسانه‌های غربی نشانه کاهش نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا و پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت و روسیه در میدان سوریه است.

وی تاکید کرد: واشنگتن بر این باور است که پایان جنگ در شرایط کنونی به نفع محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و به ضرر منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود. بر این اساس، آمریکا در مسیر توافق عربستان و یمن برای پایان دادن به جنگ کارشکنی کرده و به دولت ریاض برای متوقف کردن مذاکرات فشار وارد می‌کند.

انتهای پیام
captcha