حمایت از آمران به معروف سرعت می‌گیرد
کد خبر: 4140511
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

حمایت از آمران به معروف سرعت می‌گیرد

معاون دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: افرادی که به آمران به معروف تعرضی کنند، مجازات خواهند شد و هیچ تخفیفی به این افراد داده نمی‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، عیسی حسنی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم ستاد عجاب و عفاف اصلاح دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، اظهار کرد: شعبه‌ای ویژه و قضات متخصص در زمینه پرونده‌های حجاب و عفاف در دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر مشمول حمایت‌های قضایی موضوع ماده (۴) قانون حمایت قضایی می‌شوند. گروه‌های مردمی مطالبه‌گری در زمینه حجاب و عفاف و فعالیت زنجیره‌ای آن‌ها راه‌اندازی خواهد شد، در نشستی با حضور اعضای این گروه‌ها بر ساماندهی و مدیریت این گروه‌ها با عنوان جبهه فرهنگی تاکید و مقرر شد از حمایت‌های قضایی نیز برخوردار شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد از برخورد جدی با متولیان اماکن تجاری، تفریحی و گردشگری که قوانین حجاب و عفاف را رعایت نکنند خبر داد و اضافه کرد: روزانه بیش از ۱۰ مکان تجاری و گردشگری به‌دلیل رعایت نکردن موازین عفاف و حجاب با ارائه تذکر تعطیل می‌شوند.

حسنی گفت: در هفته گذشته یکی از اماکن تجاری و تفریحی استان با تشکیل پرونده قضایی تعطیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha