حمایت شهرداران ایالت نیوجرسی از شهردار مسلمان
کد خبر: 4142336
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

حمایت شهرداران ایالت نیوجرسی از شهردار مسلمان

جمعی از شهرداران ایالت نیوجرسی با اعتراض به عدم دعوت یکی از شهرداران مسلمان این ایالت به جشن عید فطر کاخ سفید خواستار عذرخواهی دولت آمریکا شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شانزده شهردار در ایالت نیوجرسی از محمد خیرالله شهردار مسلمان که در مراسم عید فطر که توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه جاری میلادی در کاخ سفید ترتیب داده شده بود دعوت نشده بود، حمایت کردند.

این شهرداران در برنامه‌ای که در مسجد دارالاصلاح در منطقه تینک نیوجرسی سازماندهی شده بود، خواستار اعلام علت این اقدام و عذرخواهی کاخ سفید شدند.

در نامه این شهرداران خطاب به کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی ایالات متحده و کارلوز الیزوندو، دستیار وزیر امور اجتماعی بایدن، آمده است که آنها از محمد خیرالله که در آخرین لحظه به بهانه امنیتی اجازه حضور در مراسم پذیرایی اول ماه مه را نیافت حمایت کرده و در کنار او می‌ایستند.

این شهرداران تأکید کردند که فهرست افراد تحت نظر اف بی آی که شامل 1.5 میلیون نفر، اکثراً عرب و مسلمان است خلاف قانون اساسی است. در این نامه آمده است: از شما می‌خواهیم دلایل مهمی برای دعوت نشدن شهردار خیرالله در این مراسم ارائه دهید و از او عذرخواهی کنید.

در این نامه تأکید شده که خیرالله با 17 سال مسئولیت طولانی‌ترین دوره یک شهردار مسلمان در نیوجرسی را داراست. آنها خواستار حذف فهرست افراد تحت نظر دولت شدند که شامل خیرالله است و به طور غیرمنصفانه افراد را مورد تبعیض قرار می‌دهد.

خیرالله از مقامات خواست تا علیه او مدرک ارائه دهند و گفت که مقامات نمی توانند چیز مهمی پیدا کنند. او گفت که ایالات متحده بر خلاف قانون اساسی 1.5 میلیون نفر را در فهرست نظارت قرار داده است.

انتهای پیام
captcha