آرزوی حدیث و ثنا و برکات همنشینی با قرآن + فیلم
کد خبر: 4142398
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

آرزوی حدیث و ثنا و برکات همنشینی با قرآن + فیلم

حدیث و ثنا، دو خواهر حافظ کل قرآن کریم هستند که از نعمت الهی هوش و حافظه بهره‌مند هستند و با تلاش فراوان در مدت کوتاهی ره صدساله را طی و قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حفظ کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، خداوند در آیه ۶۳ سوره بقره می‌فرماید: «خُذُوا مَا آتَیْنَاکُمْ بِقُوَّهًٍْ؛ آنچه به شما داده شده با قوت بگیرید» و این توصیه‌ای است قرآنی تا حافظه و نبوغ خود را در بهترین مسیر قرار دهیم.

از نظر اسلام داشتن فرزند صالح یکی از بهترین اندوخته‌های دنیوی و اخروی انسان است. امام علی (ع) در این باره می‌فرمایند: «حق فرزند بر پدرش این است که نام نیکو برای او برگزیند و به خوبی ادب و تربیتش کند و به وی قرآن بیاموزد.» آموزش و انس با قرآن در تربیت، چنان جایگاهی دارد که در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: «هرکس به فرزندش قرآن بیاموزد، پدر و مادرش دعوت می‌شوند و دو لباس بر آنان پوشیده می‌شود که از نور آنها، چهره‌های بهشتیان نورانی می‌گردد.»

در روستا‌ی فریدونشهر اصفهان جایی که شاید خیلی‌ها از نبود امکانات دم می‌زنند، خانواده نظری با سه فرزند با استعانت از قرآن، دو گوهر ارزشمند را به جامعه تقدیم کرده است. مسیری که در کنار دار قالی و در دل همه نیستن‌ها، نشدن‌ها و رج‌های بهم پیوسته فرش‌ آرزوها نشان داد با تربیت درست و قرآنی می‌توان آنچنان درخشید که ذهن‌ها را به خود مشغول و توجهات را اسیر خود کرد.

حدیث و ثنا خواهران حافظ کل قرآن کریم توانسته‌اند با تلاش و مداومت در مدتی کوتاه ره صد ساله را طی و ضمن حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را نیز حفظ کنند. ثنای هفت‌ساله در سه‌سالگی حافظ کل قرآن کریم شد. در حال حاضر چهار سال و نیم است که حافظ قرآن شده و حدیث خواهر بزرگتر او نیز حافظ کل قرآن و چهارده‌ساله است. او هم‌اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان تحصیل می‌کند. حدیث با کمک مادرش و گوش کردن به قرائت قرآن توانسته سوره‌های قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حفظ کند، اما ثنا به صورت خودآموز و بدون معلم و مربی موفق شد که در سه‌سالگی قرآن و نهج البلاغه را حفظ کند.

درحال ویرایش///آرزوی خواهران نابغه قرآنی و برکات هم‌نشینی با قرآن + فیلم

ثنا بدون اینکه متوجه شویم حافظ قرآن شد!

حدیث نظری در گفت‌وگو با ایکنا، از شیوه حفظ قرآن خود می‌گوید: در حال حاضر دانش‌آموز پایه دهم هستم. مدرک تافل دارم و در چهارسالگی سواد کامل خواندن و نوشتن فارسی، عربی و انگلیسی را داشتم و در پنج‌ سالگی شروع به حفظ کل قرآن کردم و به مدت بیست ماه کل قرآن و سپس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را به طور کامل حفظ کردم.

وی ادامه داد: در ۱۰ سالگی منابع کنکور مقطع کارشناسی را تهیه و در مدت چهار ماه تمامی منابع را مطالعه کردم و سال اول پذیرفته شدم. سال بعد در کنکور مقطع کارشناسی‌ارشد شرکت کردم و از مهر ۱۳۹۹ وارد دانشکده علوم انسانی دانشگاه اصفهان شدم. سپس پایان‌نامه خود را نوشتم. در حال حاضر کم‌سن‌ترین دانشجوی دکترای کشور و کم‌سن‌ترین مربی قرآن کشور هستم.

حدیث نظری درباره خواهرش گفت: ثنا حافظ مسلط قرآن است که در محافل قرآنی شرکت می‌‎کند و به عنوان خرد‌سال‌ترین حافظ قرآن در جهان اسلام شناخته شده است. ما همه مهارت‌های خود را در خانه و به کمک پدر و مادر فراگرفته‌ایم و این موضوع ما را از سایر حفاظ متمایز می‌کند.


وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ جزء را تثبیت می‌کردم و آیات را برای مادرم می‌خواندم، گفت: خواهرم، ثنا، در اثر شنیدن قرآن و تلاوت من، بدون اینکه ما متوجه شویم حافظ قرآن شد. او در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در سال ۹۸ در سه سالگی به عنوان کم‌سن‌ترین حافظ قرآن در جهان معرفی شد.

این نابغه قرآنی درباره حمایت‌ مادی و معنوی مسئولان و متولیان قرآنی کشور از خود و خواهرش گفت: تنها حمایت مسئولان دعوت ما به برنامه‌های مختلف تلویزیونی و همایش‌ها بوده و ۱۰ سال است که آرزوی دیدن مقام معظم رهبری را دارم که هنوز این توفیق حاصل نشده است. در طول ۱۰ سالی که محفل و برنامه اجرا کرده‌ایم، وقتی از ما می‌پرسند که آیا به دیدار مقام معظم رهبری رفته‌اید؟ متأسفانه پاسخ ما منفی است. خواسته دیگرم تبلیغ در کشور‌های دیگر از جمله عراق است که در برنامه محفل هم این آرزو را بیان کردم.

نظری از مهمترین اثری که قرآن در زندگی‌اش گذاشته است، گفت: همه پیشرفت‌های درسی‌ام به سبب قرار گرفتن در مسیر قرآن است. امروز که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنم، هم‌سن و سالان من در کلاس نهم درس می‌خوانند و می‌خواهند برای ورود به مقطع بعدی انتخاب رشته کنند. من نه تنها رشته علوم انسانی را انتخاب کردم، بلکه در حال تحصیل در مقطع دکترا در رشته علوم و معارف قرآن هستم و قصد دارم برای سال آینده در رشته علوم تجربی وارد و پزشک شوم و این کار را از برکات قرآن می‌دانم.

درحال ویرایش///آرزوی خواهران نابغه قرآنی و برکات هم‌نشینی با قرآن + فیلم

وی ادامه داد: از نظر مادی هم توفیقاتی داشته‌ام. از نظر معنوی هم زمانی که در محافل مختلف در استان‌های مختلف اجرای برنامه داریم، از لحاظ سیاحتی خوب است و نیز با عزت به این محافل می‌رویم و تشویق می‌شویم.

آرزوی حدیث و ثنا و برکات همنشینی با قرآن + فیلم

در ادامه به سراغ ثنا نظری رفتیم که وی ضمن معرفی خود گفت: از یک‌سالگی با گوش کردن به آیات قرآن حفظ این کتاب آسمانی را آغاز کردم و در سه‌سالگی حافظ کل قرآن شدم. الان چهار سال و نیم است که حافظ قرآن هستم. از بدو تولد حفظ قرآن برای من شروع شد و تا سه سالگی حافظ شدم و در حال حاضر صبح‌ها، عصر‌ها و شب‌ها طبق برنامه به قرآن گوش می‌دهم. 

گفت‌وگو از وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha