نشست هم‌اندیشی نویسندگان دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد
کد خبر: 4142863
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

نشست هم‌اندیشی نویسندگان دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد

نشست هم‌اندیشی نویسندگان دفاع مقدس و فعالان ادبیات پایداری استان کهگیلویه‌وبویراحمد در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی نویسندگان دفاع مقدس و فعالان ادبیات پایداری کهگیلویه‌وبویراحمد در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نشست هم‌اندیشی نویسندگان دفاع مقدس و فعالان ادبیات پایداری استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، یکم خردادماه در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد.«زنان و دفاع مقدس»، «تقویت مشارکت نویسندگان در حوزه ادبیات پایداری»، «بررسی آسیب‌ها و مسائل پیرامونی» و «راهبردهای دستگاه‌های اجرایی در حوزه ادبیات دفاع مقدس» از مهم‌ترین محورهای این نشست بود.

سید ابوذر دیماد، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه‌وبویراحمد در این نشست گفت: از همه کسانی که می‌خواهند در حوزه ایثار و شهادت قلم بزنند و کتاب بنویسند استقبال می‌کنیم و از نویسندگان می‌خواهیم در این حوزه حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هفت عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در دست اقدام دارد، افزود: امروز نیاز جامعه این است که شهدا و آرمان‌های شهدا را بیشتر بشناسند که این مهم با نگارش کتاب‌های فاخر در حوزه دفاع مقدس محقق می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: در همه دنیا، کتاب جایگاه ارزشمندی دارد اما در کشور ما سرانه مطالعه پایین است که این موضوع وظیفه نویسندگان و قلم به دستان را سنگین‌تر کرده است.

همچنین، سروش درست، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به برخی آسیب‌های حوزه ادبیات پایداری، گفت: برای تولید آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت استان، مسئولان باید پای کار باشند.

وی با اشاره به اهمیت سوژه‌یابی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، تصریح کرد: استان کهگیلویه‌وبویراحمد سوژه‌‌های منحصربه‌فرد زیادی در حوزه دفاع مقدس دارد و برای نگارش کتاب، باید به سراغ سوژه‌هایی برویم که درون‌مایه قوی داشته باشند.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس استان اضافه کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس، باید زیرساخت‌های درونی و برونی و باور قلبی به کار فرهنگی وجود داشته باشد.

همچنین، سیدحسین یادگارنژاد، از نویسندگان تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: برای تولید آثار فاخر و تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس، باید به مقوله آموزش نگاه متفاوتی داشته باشیم و از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود برای آموزش استفاده کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان مقرر شد نشست‌های هم‌اندیشی نویسندگان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد به‌صورت ماهانه برگزار و آسیب‌های این حوزه بررسی شود.

انتهای پیام
captcha