بررسی تقویت همزیستی در همایش بین ادیانی آمریکا
کد خبر: 4143151
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

بررسی تقویت همزیستی در همایش بین ادیانی آمریکا

در همایشی به مناسبت سالگرد انتخاب فرانسیس به عنوان رهبر کلیسای کاتولیک، رهبران ادیان بر لزوم گفت‌وگو برای تقویت همزیستی بین پیروان ادیان و شناخت یکدیگر تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از کاتولیک ریویو، در نشست بین ادیانی که به همت سفارت آرژانتین در آمریکا برای بزرگداشت دهمین سالگرد انتخاب پاپ فرانسیس برگزار شد، جمعی از رهبران مسیحی، مسلمان، یهودی و هندو حضور داشتند.

در این نشست طالب شریف، متولی مسجد محمد، در واشنگتن، کاردینال خورخه آرگوئلو، سفیر آرژانتین در ایالات متحده، خاخام آبراهام اسکورکا، رئیس بازنشسته  خاخام‌های آمریکای لاتین و جمعی از دیگر فعالان ادیان به سخنرانی پرداختند.
ویلتون دی. گرگوری، اسقف اعظم واشنگتن بر خواست پاپ درباره گفت‌وگو، گوش دادن، صحبت کردن و یادگیری از دیگران برای ایجاد پل‌های همبستگی، تفاهم و صلح تأکید کرد. وی افزود: دیدگاه پاپ فرانسیس و فراخوان او برای برخورد برادرانه، واقعاً تنها راهی است که می‌توانیم به جلو برویم. متاسفانه در مورد گسترش یهودی ستیزی، اسلام هراسی و نژادپرستی صحبت می‌کنیم. چیزهایی که به اندازه سونامی، زلزله و طوفان ویرانگر هستند.

 میتیلی لی باچو، یک فعال هندو که رئیس شورای بین ادیان متروپولیتن واشنگتن است، خاطرنشان کرد: آنچه پاپ فرانسیس می‌خواهد به ما بگوید این است که لطفاً با هم همراه باشید، با هم کار کنید و با هم باشید. وقتی مردم دور هم جمع می‌شویم، می‌توانیم کارهای بزرگ زیادی انجام دهیم.

رشاد حسین، سفیر ایالات متحده در امور آزادی دینی گفت: وزارت امور خارجه ایالات متحده در 15 می آخرین گزارش آزادی مذهبی خود را منتشر کرد و نسبت به افزایش افراط‌گرایی دینی، یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی هشدار داد. او گفت که جهان همچنین با چالش‌های حیاتی مانند تغییرات آب و هوایی و تردید در واکسن کرونا مواجه است. او با اشاره به نفوذ نهادهای مذهبی گفت که دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی با این مسائل مقابله کنند. او گفت: ما وظیفه خاصی داریم که با هم کار کنیم.

 طالب شریف، رئیس و امام مسجد محمد در واشنگتن گفت کسانی که به نژادها یا مذاهب دیگر حمله می‌کنند از آنها شناخت ندارند. ایجاد روابط بسیار مهم است. نظم طبیعی زندگی ما را فرا می‌خواند تا دور هم جمع شویم و مراقب یکدیگر باشیم.

شریف از سند «برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی مشترک» تقدیر کرد. این سند در سال 2019 در دیدار پاپ با رئیس مرکز اسلامی الازهر مصر، شیخ احمد الطیب، در جریان سفر به امارات متحده عربی منتشر شد. این که او به یک کشور مسلمان و سرزمین اسلامی رفت و این سند در آنجا امضا شد، گویای خیلی چیزهاست.

خاخام آبراهام اسکورکا، یکی از دوستان نزدیک پاپ فرانسیس نیز بر اهمیت گفت‌وگو تأکید کرد و گفت: راه تحکیم همزیستی، از طریق گفت‌وگو است. باید خودم را به جای دیگری بگذارم. گفت‌وگو کلید شناخت دیگران است.

همچنین آلیسون چارد، مدیر ارتباطات کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان در منطقه واشنگتن در  سخنرانی خود گفت که در مطالعه نوشته‌های پاپ فرانسیس، تحت تأثیر آنچه پاپ آن را «هنر گفت‌وگو» می‌خواند، قرار گرفت.

چارد خاطرنشان کرد که چگونه پاپ بر جذب جوانان تأکید کرده است، که بسیاری از آنها هیچ دیدگاه مذهبی ندارند. او افزود: ما به خوبی، مهربانی و ایمان نیاز داریم، اینها چیزهایی است که پاپ فرانسیس درباره آنها صحبت می‌کند.

انتهای پیام
captcha